خیلی از تیم‌ها، مشغول رونمایی از ستاره‌های جدیدشان در اردوهای پیش‌فصل بودند اما بارسلونا در این اردوهای تابستانی، یک حقیقت بزرگ را کشف کرد. اینکه پدیده‌های جوان باشگاه، قابلیت درخشیدن روبه‌روی رقبای بزرگ را دارند. بارسا قبل از این هم نفرات جوان زیادی در ترکیبش داشت. نفراتی مثل پدری، گاوی و بالده توانسته بودند خودشان را به عنوان نفرات ثابت تیم تثبیت کنند. در دیدارهای اخیر و به خصوص در مسابقه خوان گامپر با تاتنهام، سه ستاره جوان دیگر نیز نشان دادند که می‌توانند مشکلات تیم را در فصل جدید به حداقل برسانند.

لمین یمال؛ جواهر ۱۶ ساله

وقتی پروژه پپ گواردیولا در بارسا شروع شد، لمین فقط یک سال سن داشت! او از پدری مراکشی در اسپانیا متولد شده و در لاماسیا رشد کرده است. او سال گذشته وقتی فقط 15 سال و 9 ماه سن داشت، به جوان‌ترین بازیکن تاریخ تبدیل شد که در یک بازی رسمی برای بارسلونا به میدان می‌رود. نام این بازیکن در فهرست تیم اصلی قرار گرفت تا او در 16 سالگی مدال قهرمانی لالیگا را به دست بیاورد.

این بازیکن در دیدار خوان گامپر روبه‌روی اسپرز، در دقایق پایانی وارد زمین شد و با یک پاس گل و یک حرکت بسیار تماشایی دیگر، زمینه را برای پیروزی تیمش فراهم کرد. او که در همه رده‌های سنی پایه اسپانیا نیز بازی کرده، در بازی با توپ تبحر فوق‌العاده‌ای دارد. نکته مهم دیگر در مورد لمین، توانایی بازی او در پست‌های مختلف است. او هم می‌تواند به عنوان وینگر بازی کند و هم می‌تواند در نقش هافبک هجومی قرار بگیرد. اگرچه به نظر می‌رسد خود این بازیکن علاقه زیادی دارد تا در پست وینگر راست به میدان برود. او می‌خواهد لئو مسی آینده بارسا باشد و برای رسیدن به این رویای بزرگ،  هر کاری می‌کند.

عبدالصمد   الزلزولی، زلزله مراکشی!

ژاوی هیچ‌وقت علاقه‌اش را به این وینگر جوان پنهان نکرده است. صمد هفت ساله بود وقتی به همراه خانواده از مراکش به اسپانیا رفت. او دو سال قبل، به تیم دوم بارسا منتقل شد اما ژاوی بلافاصله این بازیکن را به تیم اول باشگاه برد و حتی به او بازی هم داد. این وینگر تبدیل به اولین بازیکن متولد مراکش شد که در یک بازی برای بارسا به میدان می‌رود. او برای یک فصل به اوساسونا قرض داده شد و در این تیم گل پیروزی تیمش روبه‌روی سویا در یک‌چهارم نهایی کوپادل‌ری را زد. حالا ژاوی دوباره این بازیکن را به تیم اصلی آورده و می‌خواهد او را در بارسا نگه دارد.

فرمین لوپز، مادرید فراموش نمی‌کند!

اینکه در اولین ال کلاسیکوی زندگی، هم گل بزنی و هم پاس گل بدهی، فقط از یک نابغه جوان برمی‌آید. فرمین از ۱۳ سالگی در بارسا عضویت دارد و حالا لحظه بزرگش در این تیم از راه رسیده است. بعد از نمایش‌های درخشان این هافبک در پیش‌فصل، ژاوی رسما اعلام کرده که او به هیچ قیمتی فروشی نیست و در برنامه‌های این مربی برای فصل جدید جایگاه

 ویژه‌ای دارد.