انفجار نکو!

در بین ۱۶ تیم فعال در رقابت‌های لیگ برتر ایران، هیچ تیمی وجود ندارد که در این پنجره کم‌تر از استقلال خرید کرده باشد. در حقیقت آبی‌ها منفعل‌ترین تیم نقل و انتقالات هستند و این مساله خشم نکو را برانگیخته است. صحبت‌های تازه او، پیام مشخصی برای مدیران باشگاه دارد. اگر آنها نتوانند تیمی قدرتمند برای استقلال بسازند، باز هم با کنایه‌های تند و تیز این مربی روبه‌رو خواهند شد. جواد قبلا هم نشان داده که به سادگی با چنین مسائلی کنار نمی‌آید. بدون شک این سخت‌ترین فصل از تمام دوران مربیگری او به شمار خواهد رفت.

آریا طاری 

حالا یا بعدا؛ یک دوراهی کلیدی

عصبانیت جواد نکونام دلیل مشخصی دارد. ظاهرا مدیران باشگاه به او گفته‌اند که استقلال در این فصل برای قهرمانی بسته نخواهد شد. علی خطیر که به تازگی به باشگاه اضافه شده، زمان بیشتری برای ساخت تیم دلخواهش لازم دارد اما نکو نمی‌تواند این زمان را به او بدهد. چراکه اگر استقلال در این فصل نتیجه نگیرد، فشارها روی سرمربی تیم بسیار زیاد خواهند شد. فعلا این اختلاف‎نظر جدی در باشگاه وجود دارد؛ یک طرف نکونام است که می‌خواهد هرچه زودتر تیم دلخواهش را تحویل بگیرد و طرف دیگر مدیران باشگاه که در محاصره مشکلات مالی، کار دشواری برای بازسازی استقلال در پیش دارند.

نگران بدنسازی

بزرگ‌ترین نگرانی جواد به فصل بدنسازی مربوط می‌شود. باشگاه تا همین حالا نیز زمان زیادی را از دست داده است. تراکتور و سپاهان از مدتی قبل به اردوی خارجی رفته‌اند اما ترکیب استقلال هنوز کامل به نظر نمی‌رسد و با این نفرات رفتن به اردو هم فایده‌ای نخواهد داشت. فصل بدنسازی تاثیر قابل توجهی در کیفیت تیم‌ها ایفا می‌کند و از دست دادن این زمان، تهدید بزرگی برای فصل جدید باشگاه استقلال خواهد بود.

عصبانیت جواد نکونام دلیل مشخصی دارد. ظاهرا مدیران باشگاه به او گفته‌اند که استقلال در این فصل برای قهرمانی بسته نخواهد شد. ظاهرا حتی قرارداد نکو و خریدهای جدید تیم نیز در باشگاه وجود ندارد و اصلا معلوم نیست چه اتفاقی برای این قراردادها رخ داده است!

دستیار خارجی تعطیل!

مثل همیشه جواد نکونام به دنبال جذب چند دستیار خارجی است اما باشگاه فعلا به این مربی چراغ سبز نشان نمی‌دهد. چراکه منابع مالی در استقلال برای چنین تصمیم‌هایی محدود به نظر می‌رسند. شاید نکو حالا دلتنگ باشگاهی مثل فولاد شده باشد. باشگاهی که خواسته‌های این مربی را به سرعت برآورده می‌کرد. در استقلال اما از این خبرها نیست و او حتی نتوانسته مربی بدنساز دلخواهش را درکنار تیم داشته باشد. ظاهرا حتی قرارداد نکو و خریدهای جدید تیم نیز در باشگاه وجود ندارد و اصلا معلوم نیست چه اتفاقی برای این قراردادها رخ داده است! 

آخرین ستاره‌های باقی‌مانده

جواد نکونام به دنبال جذب سه مدافع میانی برای استقلال بود اما فعلا فقط آرمین سهرابیان به این تیم اضافه شده است. آنها قصد دارند سامان فلاح را نیز به خدمت بگیرند اما این بازیکن هنوز با پیکان قرارداد دارد و باشگاه باید رقم رضایتنامه او را نیز پرداخت کند. یاسین سلیمانی نیز هنوز یکی از گزینه‌های جدی نکو به شمار می‌رود. حتی اگر این دو نفر جذب شوند، باز هم استقلال یک تیم کامل نخواهد بود. باشگاه باید به هر قیمتی مهدی قایدی را نیز نگه دارد. اگر بعد از جدایی محبی او نیز از باشگاه جدا شود، نمی‌توان به سرنوشت آبی‌ها برای فصل جدید امیدوار ماند.

جواد کوتاه نمی‌آید

باشگاه استقلال ترجیح می‌دهد با بخشی از نفرات فهرست مازاد نکو تمدید کند اما این مربی به هیچ وجه از خطوط قرمزش عقب نمی‌کشد. او اخیرا دوباره به درخواست استقلال برای پذیرفتن عارف غلامی جواب منفی داده است. درست همان‌طور که در مورد سیدحسین حسینی نیز تغییر موضع نداشته است. نکو این دو نفر را در استقلال نمی‌خواهد و تلاش باشگاه برای اضافه کردن آنها به تمرین، او را عصبانی کرده است. جواد کسی نیست که با دخالت در تصمیم‌های فنی‌اش کنار بیاید.

بچه کیست؟

نقل و انتقالات، تنها دلیل عصبانیت نکو از باشگاه نیست. او از نزدیک شدن افرادی خاص به استقلال هم گلایه دارد. به خصوص فردی که این مربی با لفظ «بچه» از او نام می‌برد. جالب اینکه سال‌ها پیش امیر قلعه‌نویی دقیقا از همین عبارت برای توصیف این فرد استفاده کرده بود. فردی که سابقه درگیری با چند نفر از ستاره‌های سابق استقلال را هم دارد و حالا نزدیک شدنش به باشگاه برای جواد ناخوشایند بوده است. او به صراحت اعلام کرده که اجازه نمی‌دهد هیچ‌کس از بیرون باشگاه برای تیمش تصمیم بگیرد و افراد خودش را در استقلال روی کار بیاورد.

انتحار در کار نیست

تصمیم‌های نکونام برای ترک تیم‌های مختلف، همیشه تصمیم‌هایی بسیار انتحاری بوده‌اند. او ناگهان از نساجی جدا شد و فصل گذشته هم بین دو دیدار آسیایی از  فولاد رفت. آیا ممکن است در استقلال نیز شاهد یک انتحار از او باشیم؟ شاید در این تیم چنین اتفاقی کمی بعید به نظر برسد. نکو به خوبی می‌داند که اگر در این مقطع استقلال را ترک کند، بعدها شانس زیادی برای بازگشت به این تیم نخواهد داشت. او برای این موقعیت تلاش کرده و به سادگی آن را از دست نمی‌دهد. در نتیجه با وجود عصبانیت آشکار، فعلا نباید در انتظار یک انتحار بزرگ از سوی جواد نکونام باشیم.