مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا به میزبانی کره جنوبی در حال برگزاری است و دومین نماینده ایران توانست چراغ اول مدال‌آوری در این رقابت‌ها را روشن کند. فاطمه کشاورز در حالی به مصاف رقبای خود رفت که قبل از او ریحانه کریمی نتوانسته بود مدالی به دست بیاورد. او اما در رقابت‌های دسته 64 کیلوگرم بانوان به دو مدال برنز دوضرب و مجموع رسید تا ایران را وارد جدول مدالی کند. کشاورز که برای دومین بار بود در قهرمانی آسیا وزنه می‌زد، در دوره قبل عنوان پنجمی را به خود اختصاص داده بود و حالا با ایستادن در رده سوم، پیشرفت خود را به خوبی نشان داده است.

او در حرکت یک‌ضرب با ثبت رکورد 85 کیلوگرم دستش از مدال کوتاه ماند و به مقام پنجم دست یافت. این وزنه‌بردار در حرکت اول یک ضرب وزنه ۸۳ کیلوگرم را انداخت و بعد از مهار وزنه 85 کیلوگرمی در حرکت دوم، در حرکت سوم پشت وزنه ۸۹ کیلوگرم قرار گرفت که وزنه را بالای سر برد اما قبل از اینکه ثابت بایستد، وزنه را انداخت و سه چراغ قرمز گرفت. اما اوج کار این دختر وزنه‌بردار در حرکت دوضرب بود که با رکورد 109 کیلوگرم به مدال برنز رسید و روی سکوی سوم ایستاد. او در حرکت اول وزنه ۱۰۵ کیلوگرم را بالای سر برده بود، اما در تلاش آخر نتوانست وزنه 113 کیلوگرمی را بالای سر ببرد. عملکرد خوب فاطمه کشاورز در حرکت دوضرب، او را به سکوی مجموع این رقابت‌ها هم رساند و در نهایت این ملی‌پوش کشورمان اولین مدال مجموع کاروان ایران در مسابقات آسیایی را کسب کرد و با رکورد 194 کیلوگرم روی سکوی سوم مجموع ایستاد. این نخستین مدال‌های کشاورز در میدان بین‌المللی بود و حالا او بعد از الهام حسینی، دومین زن مدال‌آور ایران در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا محسوب می‌شود.

همچنین در ادامه مسابقات، حسین سلطانی سومین نماینده ایران است که امروز در دسته 81 کیلوگرم گروه A روی تخته حاضر می‌شود. سلطانی هم مانند کشاورز برای دومین بار است که در قهرمانی آسیا وزنه‌ می‌زند. او البته از تجربه اولش خاطرات خوبی ندارد و حالا امسال به دنبال یک نتیجه شیرین است. او در قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ ازبکستان در سومین حرکت یک‌ضرب زیر وزنه ۱۶۱ کیلوگرم از ناحیه آرنج دچار مصدومیت شدید شد و از همان سالن مسابقات به بیمارستان رفت. او که در وزن غیرالمپیکی وزنه می‌زند، امسال به دنبال تصاحب مدال طلا است و برای رسیدن به این هدف باید از سد وزنه‌بردار قزاقستان که اصلی‌ترین رقیبش است، بگذرد.