تیم ملی وزنه‌برداری ایران به زودی باید در مسابقات قهرمانی آسیا 2023 شرکت کند. در همین راستا رکوردگیری تیم ملی برای مشخص شدن ترکیب اعزامی با رقابت 17 وزنه‌بردار و البته حضور چهره‌های شاخصی از جمله سهراب مرادی، کیانوش رستمی و علی داوودی مدال‌آوران المپیک ریو و توکیو برگزار شد. در پایان این رکوردگیری رستمی عملکرد خوبی نداشت و با دو حرکت صحیح رکورد مجموع ۳۶۵ کیلوگرم را ثبت کرد. داوودی نیز با تشخیص کادرفنی سبک کار کرد و به مجموع 426 کیلوگرم رسید. همچنین او بنابر تشخیص کادرفنی از انجام حرکت سوم دوضرب انصراف داد. سهراب مرادی نیز که پس از گذراندن دوران درمان مصدومیت دوباره به عرصه رقابت برگشته است، رکورد مجموع ۳۷۰ کیلوگرم را به ثبت رساند. او البته در پایان رکوردگیری اعلام کرد با توجه به شرایط بدنی‌اش الان نمی‌تواند رکوردهای عجیب و غریب بزند. با این وجود سهراب که مدت طولانی درگیر مصدومیت بوده، می‌خواهد شانس خود را برای رسیدن به المپیک پاریس و شاید کسب یک مدال دیگر در این میدان امتحان کند. راهی که برای مرادی هم با توجه به سنی که دارد و هم مصدومیت سنگینی که داشت، بسیار دشوار و پرچالش به نظر می‌رسد.

رکوردگیری تیم ملی یک اتفاق مهم دیگر هم داشت. علیرضا یوسفی وزنه‌بردار فوق‌سنگین ایران که همچنان در رده سنی جوانان است، توانست رکورد دوضرب جوانان جهان را که در اختیار خودش است با مهار وزنه ۲۴۰ کیلوگرم به طور غیررسمی یک کیلوگرم ارتقا دهد. او حتی به وزنه ۲۴۶ کیلوگرم نیز حمله کرد که ناکام ماند.

همزمان با رکوردگیری تیم ملی، خبری هم درباره سرمربی سابق تیم ملی منتشر شد. سعید علی‌حسینی که در زمان مسئولیت سجاد انوشیروانی در راس تیم ملی ایران قرار گرفت و پس از مدتی از این سمت کناره‌گیری کرد، حالا مسئولیت تیم وزنه‌برداری ازبکستان را برعهده گرفته و تا المپیک ۲۰۲۴ پاریس هم با ازبک‌ها قرارداد دارد. علی‌حسینی در حالی راهی ازبکستان شده که تیم ملی وزنه‌برداری این کشور یکی از رقیبان ایران در قهرمانی آسیا خواهد بود و ترکیب نفرات اعزامی ازبکستان به قهرمانی آسیا نیز پس از رکوردگیری که جمعه برگزار می‌شود، مشخص خواهد شد. در دسته‌های وزنی که ایران و ازبکستان با هم نماینده دارند، به نظر می‌رسد رقابت جذابی بین دو کشور با هدایت دو مربی ایرانی‌ برگزار شود. مسابقات قهرمانی آسیا، گزینشی المپیک پاریس است و تقابل وزنه‌برداران در این میدان تماشایی خواهد بود.