بیست‌ودومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا از ۲۸ مرداد تا چهار شهریور با حضور ۱۸ تیم به میزبانی ایران و در تهران برگزار می‌شود. بر اساس قرعه‌کشی مسابقات، مردان والیبال ایران در مرحله مقدماتی در گروه نخست با تیم‌های هنگ‌کنگ و عراق همگروه شدند.

همچنین در گروه B تیم‌های ژاپن، ازبکستان و تایلند، در گروه C چین، قزاقستان و اندونزی، در گروه D چین‌تایپه، بحرین و مغولستان، در گروه E قطر، هند و افغانستان و در گروه F تیم‌های پاکستان، کره‌جنوبی و بنگلادش قرار گرفته‌اند. تیم ملی والیبال ایران به همراه تیم‌های ازبکستان، قزاقستان، بحرین، افغانستان و پاکستان از پنج گروه دیگر در روز نخست این رقابت‌ها استراحت دارند. در پایان مرحله گروهی، تیم‌های اول و دوم هر گروه (جمعا ۱۲ تیم) به مرحله پلی‌آف صعود می‌کنند و تیم‌های سرگروه به قید قرعه به مصاف تیم‌های دوم هر گروه خواهند رفت.

بر اساس فرمول مسابقات تیم‌های سرگروه A و B در صورت پیروزی در مرحله پلی‌آف به نیمه‌نهایی صعود خواهند کرد و دو تیم دیگر نیمه‌نهایی با برگزاری دو مسابقه دیگر بین تیم‌های پیروز مرحله حذفی مشخص خواهند شد. با توجه به میزبانی ایران، انتظارات زیادی از تیم ملی می‌رود. باید دید بهروز عطایی چه برنامه‌ای برای ایستادن روی سکوی نخست مسابقات دارد.