نگار رشیدی

آخرین مسابقه فصل لیگ والیبال ایران هم برگزار شد و جام قهرمانی برای دومین فصل پیاپی به شهداب یزد رسید. آنها در فصل عادی هم با 19 برد، صدرنشین لیگ شده بودند و در یک‌چهارم و نیمه‌نهایی نیز با بردن دو بازی متوالی، حتی قبل از مسابقه سوم به فینال رسیده بودند. شهداب در فینال هم کاملا برتر از حریف ظاهر شد و با یک نمایش درخشان، جام قهرمانی را از آن خودش کرد. این یک موفقیت بزرگ دیگر برای تندروان و ستاره‌هایش در ترکیب شهداب یزد بود.

فقط یک مسابقه

فینال لیگ برتر والیبال ایران به شکل بی‌سابقه‌ای به صورت تک مسابقه برگزار شد. تصمیمی که اعتراض شهداب یزد و سرمربی‌اش را نیز به همراه داشت. عرف این بود که فینال هم مثل همه مراحل دیگر به صورت دو از سه برگزار شود اما فدراسیون تصمیم گرفت این بازی را در تهران برگزار کند و به تیم‌ها فرصت میزبانی ندهد. تماشاگران هر دو تیم برای دیدن این بازی، خودشان را از آمل و یزد به تهران رساندند. شکست سرمربی تیم ملی در فینال لیگ، یکی از نکات جالب توجه این مسابقه بود.

این مرد خسته نمی‌شود

عنوان بهترین پاسور این فصل والیبال ایران، به مردی رسید که در 39 سالگی همچنان خستگی‌ناپذیر نشان می‌دهد. مردی که سال‌ها پاسور دوم تیم ملی بود و یکی از دو تعویض‌های ولاسکو برای کمک به افزایش قد در دفاع روی تور به شمار می‌رفت. مهدی مهدوی در این سال‌ها با تیم ملی وداع کرده اما هنوز به درخشش در لیگ برتر ادامه می‌دهد. او در این فصل عالی ظاهر شد و یکی از دلایل مهم قهرمانی شهداب در رقابت‌های لیگ برتر به شمار می‌رفت. مهدوی هنوز آماده است و می‌خواهد به درخشش در زمین والیبال ادامه بدهد.

امیر غفور، ستاره برمی‌گردد؟

عنوان ارزشمندترین بازیکن این فصل لیگ برتر والیبال، به امیر غفور رسید. بازیکنی که تجربه حضور در لیگ‌های خارجی را نیز دارد اما در بازگشت به ایران، دوباره اوج گرفته است. امیر در دیدار فینال، فوق‌العاده ظاهر شد و خیلی‌ها را یاد دوران طلایی‌اش در تیم ملی انداخت. او انگیزه‌های بسیار زیادی نیز برای این درخشش داشت. چراکه سرمربی تیم حریف، در این چند سال او را به تیم ملی بزرگسالان دعوت نکرده است. غفور با شایستگی این جایزه را به دست آورد و در پایان مسابقه، زمزمه‌های بازگشت احتمالی‌اش به تیم ملی نیز شنیده شد.

بازنده سربلند

هراز آمل هم فصل خوبی را پشت سر گذاشت و به خوبی توانست به دیدار فینال برسد. آنها در نیمه‌نهایی به تیم بزرگ و پرافتخاری مثل پیکان غلبه کردند و با شایستگی به فینال رسیدند. هراز به نسبت شهداب، تیمی کم‌مهره‌تر، کم‌تجربه‌تر و جوان‌تر به نظر می‌رسید و در سه ست متوالی هم شکست خورد. با این وجود جایزه بهترین دریافت‌کننده قدرتی این فصل لیگ برتر، به یکی از ستاره‌های این تیم رسید. مجتبی میرزاجانپور این جایزه را در این فصل از لیگ از آن خودش کرد. والیبال ایران تقریبا همیشه در پست دریافت کننده با مشکل مواجه بود و بازگشت مجتبی به فرم خوب، بهترین خبر ممکن برای تیم ملی خواهد بود.

سربازی که سردار می‌شود

با وجود حاضر نبودن در فینال، امین اسماعیل‌نژاد هم در سالن بازی‌ها حضور داشت. او بازیکن پاس گرگان بود و این فصل جایزه بهترین پشت خط زن والیبال ایران را به دست آورد. امین که این اواخر درخشش خارق‌العاده‌ای در تیم ملی داشته، برای سپری کردن دوران سربازی به پاس گرگان رفته است. جالب اینکه نظام وظیفه، در فوتبال به ملی‌پوش‌ها اجازه داده تا 30 سالگی به سربازی نروند اما هیچ فکری برای سایر رشته‌های ورزشی نداشته است. در هر حال او دیگر نمی‌خواسته به بهانه سربازی، شانس حضور در اردوهای برون‌مرزی والیبال ایران را از دست بدهد. به همین خاطر هم امین به پاس گرگان رفت. پاس یکی از تیم‌های غافلگیرکننده این فصل از لیگ برتر والیبال ایران بود.