با برگزاری فینال رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان در سالن هفتم تیر تهران، پرونده این دور از مسابقات هم بسته شد. در دیدار فینال تیم بانک شهر با هدایت رضا یزدانی مقابل تیم پادوبنی روسیه با هدایت حاجی مراد گاتسالوف سرمربی شاخص تیم ملی کشتی آزاد روسیه ایستاد و عنوان قهرمانی این مسابقات را به دست آورد. هرچند یزدانی ترجیح داد در جشن قهرمانی تیمش حاضر نشود و از تلویزیون سالن گرم شاهد مراسم بود!

در دیدار آخر، در وزن ۵۷ کیلوگرم احمد محمدنژاد مقابل رانیز گامزاتوف دارنده مدال طلای جام یاریگین ۹ بر پنج به برتری رسید. در ۶۱ کیلوگرم رضا اطری آزادکار با تجربه ایران و دارنده مدال نقره جهان مقابل مسلم مهیتانوف قهرمان جام علی‌اف با نتیجه سنگین ۱۰ بر چهار شکست خورد. در وزن ۶۵ کیلوگرم، عبوالمجید گودیف از تیم بانک شهر در حالی که ۹ بر هشت از شامیل ممدوف دارنده مدال طلای جوانان جهان پیش بود با ضربه فنی شکست خورد.

در وزن ۷۰ کیلوگرم، رسول گاژی ماگمدوف چهره شاخص و عنوان‌دار روس از تیم بانک شهر در یک مبارزه سخت با نتیجه پنج بر سه از سد هموطن خود اوگنی ژربایف دارنده مدال برنز جهان از تیم پادوبنی روسیه گذشت. در ۷۴ کیلوگرم، یونس امامی دارنده مدال برنز جهان مقابل تیمور بیژویف دارنده مدال برنز جهان پیروزی سه بر یک رسید. در ۷۹ کیلوگرم علی سوادکوهی که چندی پیش در جام جهانی آمریکا مقابل جردن باروز آمریکایی به برد تاریخی رسیده بود، برابر آخمد عثمان اف دارنده مدال نقره جوانان جهان با نتیجه سنگین ۹ بر پنج شکست خورد.

اما در ۸۶ کیلوگرم، حسن یزدانی باز هم ستاره ایران بود و در میان تشویق بی‌امان تماشاگران در سه دقیقه و 11 ثانیه، با نتیجه 10 بر صفر ارسلان باگائف دارنده مدال طلای جوانان اروپا را شکست داد. یزدانی در بازی برابر گرجستان هم حریف خود را در 51 ثانیه شکست داد. در وزن ۹۲ کیلوگرم کامران قاسمپور دیگر ستاره کشتی ایران و دارنده دو مدال طلای جهان مقابل اسخاب سعدا...یف چهره نه‌چندان مطرح کشتی روسیه ۱۱ بر صفر به برتری رسید. قاسمپور با وجود قطعیت در پیروزی، دو مرتبه دیگر روی حریف روس فن بارانداز را اجرا کرد که با عصبانیت و ناراحتی کشتی‌گیر روس همراه بود. در ۹۷ کیلوگرم هم محمدحسین محمدیان مقابل ماگومد قربان‌اف دارنده مدال نقره جهان با نتیجه چهار بر یک شکست خورد.

در آخرین مبارزه نیز امیرحسین زارع دارنده مدال طلای جهان و برنز المپیک در سنگین وزن مقابل اریک ژیوئف با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر به برتری رسید تا ایران با نتیجه 6 بر چهار به عنوان قهرمانی برسد. در دیدار رده‌بندی هم تیم منتخب هند با نتیجه هفت بر سه از سد تیم قزاقستان گذشت و سوم شد.