ماجراهای مانوئل نویر و باشگاه بایرن‌مونیخ، حالا به جاهای عجیب و غیرمنتظره‌ای رسیده‌اند. همه چیز از زمانی شروع شد که مانو بعد از یک جام جهانی تلخ و ناامیدکننده، برای تفریح به پیست اسکی رفت. اتفاقی که برای او گران تمام شد. سنگربان سرشناس فوتبال آلمان در این تعطیلات دچار حادثه شد و فرصت حضور در ادامه فصل را از دست داد. او البته خوش‌شانس بود که حادثه اسکی‌اش به اندازه حادثه اسکی شوماخر، جدی و مخرب نبود.

آن روزها خبر خاصی در این مورد منتشر نشد اما حالا نویر بعد از مدت‌ها از این ماجرا پرده برداشته است. ظاهرا او بعد از روبه‌رو شدن با آسیب دیدگی، پیامی به گروه بازیکنان و مدیران بایرن مونیخ در واتساپ فرستاده و از همه اعضای باشگاه عذرخواهی کرده است. او حتی از مدیران بایرن خواسته که به دنبال سنگربانی برای جانشینی‎اش در این تیم باشند.

تا اینجا مشکلی وجود ندارد اما مساله از جایی شروع می‌شود که مانو، واکنش بسیار تندی به جدایی مربی گلرهای بایرن مونیخ نشان می‌دهد. او در مصاحبه‌ای اعلام کرده که جدایی این مربی، قلبش را به درد آورده و هضم این اتفاق برایش بسیار دشوار بوده است. نویر به شکل مستقیم از افرادی انتقاد کرده که موجب جدایی توپالوویچ از بایرن مونیخ شدند. دیگر همه می‌دانند که مربی دروازه‌بان‌های بایرن مونیخ به دلیل اختلاف جدی با سرمربی تیم یولیان ناگلزمان برکنار شد. در حقیقت نویر با این مصاحبه، سرمربی تیم را مورد انتقاد قرار داده است.

شاید روبه‌رو شدن با چنین مصاحبه‌ای در لیگی مثل لیگ انگلیس، آنقدر هم عجیب نباشد اما در  فوتبال آلمان موضع مستقیم علیه سرمربی تیم به هیچ وجه پذیرفته نمی‌شود. مصاحبه تازه نویر نیز مونیخی‌ها را به شدت عصبانی کرده است. آنها تاکید دارند که هیچ بازیکنی حق مصاحبه علیه ارکان باشگاه را ندارد.

حسن صالح حمیدزیچ که خودش در دوران حضور هانسی فلیک در بایرن با این مربی مشکل داشت، رفتار نویر را مورد انتقاد قرار داده و مدعی شده که این بازیکن با توجه به کاپیتانی‌‌اش در مونیخ، باید رفتار به مراتب مسئولانه‌تری را از خودش نشان بدهد. اولیور کان نیز به این موضوع اشاره کرده که نویر، ارزش‌های کاپیتانی بایرن را زیر سوال برده است. تندترین حملات به این سنگربان اما از جانب کاپیتان سابق باشگاه اشتفان افنبرگ از راه رسیده است.

افنبرگ در گفت‌وگویی تازه، نویر را بازیکنی ناسپاس دانست که فراموش کرده باشگاه چه کارهای بزرگی برای او انجام داده است. جالب اینکه سرمربی تیم فعلا موضع سکوت را اتخاذ کرده و در این مورد صحبتی به میان نیاورده است. ناگلزمان ترجیح داده قبلا از تقابل حساس با پی‌اس‌جی در لیگ قهرمانان روی آن مسابقه متمرکز باشد و پاسخی به سنگربان تیمش ندهد.

با این وجود بعید نیست مصاحبه نویر، عواقب سنگینی برای او داشته باشد. احتمالا باشگاه برای این بازیکن جریمه مالی در نظر می‌گیرد و از سوی دیگر این احتمال وجود دارد که حتی در بازگشت نویر نیز ناگلزمان از زومر به عنوان گلر اول تیمش استفاده کند. به نظر می‌رسد مانو و بایرن، در آستانه یک بن‌بست کاملا جدی هستند.