صدر بسته است!

صدرنشینی، عادت تکراری پرسپولیس در این فصل از لیگ برتر بوده است. تیم یحیی به جز چند هفته ابتدایی و یک هفته در اواسط نیم‌فصل، سایر هفته‌ها را در بالاترین رده جدول سپری کرده و صدر جدول را به تسخیر خودش درآورده است. آنها این بار موفق به شکست دادن تیمی شدند که در تقابل مستقیم اخیر، نتوانسته بودند شکستش بدهند. شروع خوب قرمزها در نیم‌فصل دوم، دوباره نشان داد که تیم یحیی، تیمی در قواره‌های قهرمانی لیگ برتر است.

آریا رهنورد

 

پرواز به سبک امید

امید عالیشاه فصل پرنوسانی را در پرسپولیس سپری کرده است. گاهی آنقدر بد ظاهر شده که هوادارها را از خودش ناامید کرده و گاهی هم آنقدر خوب بوده که در نقش ناجی تیم فرو رفته است. نمایش امید روبه‌روی ذوب، به دسته دوم تعلق داشت. او که بهترین گلزن تقابل‌های لیگ برتری تاریخ پرسپولیس و ذوب نیز به شمار می‌رفت، با یک پرواز بلند توانست دروازه تیم مهدی تارتار را باز کند. تیمی که مقاومت زیادی روبه‌روی قرمزها از خودش نشان داده بود و شاید اگر این توپ به گل تبدیل نمی‌شد، تا آخرین دقیقه به مقاومتش ادامه می‌داد. پرسپولیس در دیدار هفته اول فصل، دو امتیاز را مقابل ذوب از کف داده بود اما این هفته، توانست همه امتیازهای بازی را به کمک گل عالیشاه از این تیم بگیرد. امید با یک پرواز بلند و یک ضربه سر تماشایی، مرد سه امتیازی این بازی لقب گرفت. او که مهم‌ترین گل زندگی‌اش برای پرسپولیس را با ضربه سر وارد دروازه استقلال کرده، حالا دوباره با وجود قد و قامت کوتاه، پرش بسیار خوبی داشت و ضربه‌ای مهارنشدنی به توپ زد تا در بهترین زمان ممکن به کار پرسپولیس بیاید.

پرسپولیس در دیدار هفته اول فصل، دو امتیاز را مقابل ذوب از کف داده بود اما این هفته، توانست همه امتیازهای بازی را به کمک گل عالیشاه از این تیم بگیرد. عالیشاه ضربه‌ای مهارنشدنی به توپ زد تا در بهترین زمان ممکن به کار پرسپولیس بیاید

سروش و یک نمایش فشرده!

سروش رفیعی کم‌تر از 30 دقیقه در زمین مسابقه حضور داشت اما عملا همه کار کرد. او در بدو ورود به بازی با اولین لمس توپ، یک پاس گل به امید عالیشاه داد. در غیاب مهدی ترابی، سروش پشت ضربه شروع مجدد تیم قرار گرفت و با یک سانتر خوب، به گلزنی تیمش کمک کرد. این یک اتفاق مثبت برای بازیکنی بوده که کمی افت کرده و این فصل  نیمکت‌نشین شده است. سروش در ادامه بازی هم یک تکل بسیار خشن زد و با کارت زرد داور مسابقه روبه‌رو شد. او کاملا خوش‌شانس بود که وحید کاظمی تصمیم به اخراجش از زمین مسابقه نگرفت. چراکه این خطا کاملا پتانسیل روبه‌رو شدن با کارت قرمز را هم داشت. با این تکل، رفیعی نبرد بعدی تیمش را از دست داد. او حالا از مسابقه حساس با یکی از تیم‌های سابقش در فوتبال ایران یعنی فولاد خوزستان محروم شده است. این همه کارت زرد برای بازیکنی در نقش هافبک فانتزی که در خیلی از بازی‌ها نیز نیمکت‌نشین بوده، عجیب به نظر می‌رسد. رفیعی باید بیشتر روی این بعد از بازی‌اش کار کند.

زخم تکراری تارتار

تنها ثانیه‌هایی قبل از رسیدن توپ عالیشاه به تور دروازه پرسپولیس، مهدی تارتار به شاگردانش هشدار داد که مراقب مهره‌های حریف باشند. چراکه این توپ می‌تواند به گل تبدیل شود. این پیش‌بینی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به حقیقت تبدیل شد. این شکست برای تارتار شاید یادآور شکست همین فصل روبه‌روی استقلال بود. آن‌جا هم دفاع ذوب خوب کار کرد اما یک ضربه ایستگاهی و یک ارسال مواج روی دروازه، همه چیز را از این تیم گرفت. شاگردان تارتار به اندازه کافی به هشدار او توجه نکردند و همین ماجرا برای عبور توپ از خط دروازه ذوبی‌ها کافی بود. این تیم بعد از چند شکست در لیگ برتر و البته حذف زودرس از جام حذفی، حالا شرایط نگران‌کننده‌ای را پشت سر می‌گذارد. اگر روند نتایج ذوب عوض نشود، شاید پروژه تارتار در این باشگاه تا پایان فصل ادامه پیدا نکند.

این شیخ، دیاباته نیست

دقایقی بعد از زدن گل اول، پرسپولیسی‌ها می‌توانستند کار حریف را تمام کنند اما ضربه چیپ عجیب شیخ دیاباته روی ارسال فوق‌العاده محمد عمری، فرصت زدن تیر خلاص را از پرسپولیس گرفت. شیخ در این بازی نمایش بسیار ضعیفی داشت و روی این توپ نیز اصلا خوب نشان نداد. دیاباته در این فصل یک گل سه امتیازی برای پرسپولیس زده اما عملکرد این بازیکن در این هفته اصلا امیدوارکننده به نظر نمی‌رسید. شاید به همین خاطر است که یحیی با وجود در اختیار داشتن این بازیکن به همراه عبدی و آل‌کثیر در خط حمله، همچنان در بازار به دنبال جذب یک مهاجم خارجی است.

گل نخوردن، شرط قهرمانی

از بین همه ویژگی‌های پرسپولیس، گل نخوردن مهم‌ترین خصوصیت این تیم در مسیر قهرمانی لیگ برتر است. حتی در بازی با ذوب هم ممکن بود دروازه این تیم باز شود اما باز هم حضور به موقع بیرانوند، همه چیز را تغییر داد. با داشتن این گلر و این خط دفاعی آماده، پرسپولیس یکی از شانس‌های مسلم قهرمانی لیگ خواهد بود. آنها گل نمی‌خورند و در نتیجه این اتفاق مثبت، فقط با زدن یک گل در هر بازی هم می‌توانند سه امتیاز را به دست بیاورند.