زمانی که تیم ملی تنیس روی میز مردان ایران راهی دوحه قطر شد تا در مسابقات انتخابی قهرمانی جهان شرکت کند، کم‌تر کسی تصور می‌کرد باتجربه‌ترین بازیکن ایران دستش از سهمیه کوتاه بماند. نوشاد عالمیان که سال‌ها بهترین پینگ‌پنگ‌باز ایران است و در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا با مدال‌آوری‌اش تاریخ‌سازی کرد، حالا برای رسیدن به قهرمانی جهان شرایط پیچیده‌ای دارد. بعد از اینکه فدراسیون جهانی تصمیم به تغییر شیوه برگزاری مسابقات قهرمانی جهان و کاهش تعداد شرکت‌کننده‌ها به 128 بازیکن گرفت، شرط ورود پینگ‌پنگ‌بازان به این میدان، عبور از مسابقات انتخابی در رقابت‌های انفرادی، دوبل و میکس است. این مسابقات در سطح قاره آسیا با حضور ۵۶ بازیکن از کشورهای مختلف به میزبانی قطر آغاز شد که از تیم چهار نفره ایران نیما عالمیان، امیرحسین هدایی و امین احمدیان موفق به کسب سهمیه انفرادی شدند و دو سهمیه دوبل هم به دست آمد.

نوشاد از زمانی که عضو تیم ملی ایران شده، در تمامی مسابقات قهرمانی جهان شرکت کرده و حالا نرسیدنش به سهمیه این مسابقات در قطر، یک ناکامی برای او به حساب می‌آید. درست است که قرعه نوشاد در قطر سخت بود و «اویکاوا میزوکی» ژاپنی رقیبی نبود که قافیه را به راحتی ببازد، اما آنچه مهم است نبودن نام نوشاد در فهرست مسابقات قهرمانی جهان تا به اینجای کار است. نوشاد در آخرین مسابقه خود حریف هنگ‌کنگی‌اش را شکست داد و در رده بیست‌وهفتم ایستاد، اما برای مشخص شدن وضعیتش باید تا دو ماه آینده که رنکینگ جهانی منتشر می‌شود،‌ منتظر بماند.

فدراسیون جهانی با پایان رقابت‌های انتخابی در تمام قاره‌ها، تکلیف سهمیه‌های باقی‌مانده را مشخص می‌کند. به این ترتیب که بازیکنان و کشورهای صاحب سهمیه را از رنکینگ خارج می‌کند و بر اساس سقف مجاز هر یک از کشورها، در مورد سایر سهمیه‌ها تصمیم‌گیری می‌کند. کشورهایی که در رنکینگ جهانی بازیکن زیر رده 20 دارند، پنج سهمیه در قهرمانی جهان دارند، کشورهایی با بازیکن زیر رده 100 چهار سهمیه دارند و سایر کشورها هم با حداکثر سه بازیکن می‌توانند در قهرمانی جهان شرکت کنند. به این ترتیب اگر نوشاد شانس کسب سهمیه از طریق رنکینگ را داشته باشد، با توجه به رده 81 او، ایران می‌تواند با چهار سهمیه به قهرمانی جهان برود.  مسابقات قهرمانی جهان از اول تا هفتم خرداد ۱۴۰۲) در آفریقای جنوبی برگزار می‌شود. ناگفته نماند نیما عالمیان با شکست «سانگ سو لی» از کره جنوبی که رنکینگ ۲۵ جهان را در اختیار دارد، به جمع 16 بازیکن برتر صعود کرد و تنها بازیکن ایران شد که در این رقابت‌ها امتیاز لازم برای رنکینگ جهانی را به دست آورد.