آریا رهنورد

جام حذفی برای پرسپولیس امروز در نبرد با ون پارس اصفهان شروع می‌شود. قرعه خوبی که احتمالا صعود بی‌دردسر قرمزها به مرحله بعدی را به همراه خواهد داشت. یحیی گل‌محمدی به خوبی می‌داند که اگر برنده این دوره از جام حذفی باشد، به دومین مربی پرافتخار تاریخ این رقابت تبدیل خواهد شد. او البته تا امروز با پرسپولیس این تورنمنت را فتح نکرده است. در بین مربیان ایرانی دیگر این رقابت، ساکت الهامی و امیر قلعه‌نویی نیز این شانس را دارند که با سومین قهرمانی در جام حذفی، تا جایگاه دوم این فهرست صعود کنند.

علی دایی

دایی در سال‌ها مربیگری پرسپولیس، دو بار متوالی جام حذفی را با این تیم فتح کرد. یکی از قهرمانی‌های این تیم روبه‌روی گسترش فولاد و قهرمانی دیگر برابر ملوان به دست آمد. شهریار که این دو تجربه موفق را با پرسپولیس داشت، چند سال بعد روی نیمکت نفت تهران توانست تراکتور قلعه‌نویی را شکست بدهد و جام را به دست بیاورد. او با این قهرمانی تبدیل به سومین و آخرین مربی فوتبال ایران شد که سه بار جام حذفی را از آن خودش می‌کند.

منصور پورحیدری

پدر استقلال هم سابقه خوبی در رقابت‌های جام حذفی داشت و دو بار این تیم را به قهرمان این رقابت تبدیل کرد. او به فاصله چهار سال، دو بار استقلال را به فینال رساند و هر دو بار نیز برنده این بازی سرنوشت‌ساز شد. تنها یک سال بعد از قهرمانی دوم، منصور خان دوباره استقلال را فینالیست جام حذفی کرد اما این بار در مسابقه نهایی بازنده شد و نایب قهرمانی را در این رقابت به دست آورد.

علی پروین

به جز صالح‌نیا، فقط یک مربی دیگر در فوتبال ایران حضور دارد که توانسته یک تیم را سه بار قهرمان جام حذفی کند و آن مربی، علی پروین است. سلطان قرمزها سه بار این تیم را به فینال جام حذفی رساند و هر سه بار نیز روی سکوی اول قرار گرفت. در حقیقت پروین هرگز بازنده فینال حذفی نشد. یکی از این فینال‌های حذفی برای او روبه‌روی استقلال رقم خورد تا یکی از شیرین‌ترین بردهای سرخ‌ها در شهرآوردها نیز به دست بیاید و پرسپولیس در پایان آن بازی جام قهرمانی را لمس کند.

بهمن صالح‌نیا

پرافتخارترین مربی تاریخ جام حذفی، مردی است که خیلی‌ها او را با لقب پدر ملوان می‌شناسند. کاری که بهمن صالح‌نیا انجام داده، یک کار فوق‌العاده است. او توانست ملوان را به عنوان یک تیم شهرستانی، به یک ابرقدرت در جام حذفی تبدیل کند. صالح‌نیا ظرف 17 سال، 6  بار ملوان را به فینال جام حذفی رساند. دستاوردی که فوق‌العاده به نظر می‌رسد. او و تیمش سه بار در فینال حذفی قهرمان شدند و سه بار هم این مسابقه را واگذار کردند. صالح‌نیا یادگاری از بهترین سال‌های تاریخ ملوان در فوتبال ایران است.

امیر قلعه‌نویی

در بین جام‌های پرشمار امیر قلعه‌نویی در باشگاه استقلال، دو قهرمانی جام حذفی نیز دیده می‌شد. ژنرال در دو مقطع متفاوت، آبی‎ها را روی سکوی اول این رقابت قرار داد. او یک بار هم با این تیم در فینال رقابت‌های جام حذفی شکست خورد. قلعه‌نویی یک بار نیز با تراکتور به مسابقه نهایی این جام رسید و آن نبرد را واگذار کرد تا در مجموع دو قهرمانی و دو نایب‌قهرمانی در این تورنمنت داشته باشد و یکی از مربیان پرافتخار این جام

به شمار برود.

لوکا   بوناچیچ

دوران حضور لوکا بوناچیچ در سپاهان دوران بسیار خوبی بود. او به جز رساندن این تیم به دیدار فینال آسیا، دو بار هم سپاهان را به سکوی اول جام حذفی رساند. جالب اینکه دو قهرمانی لوکا در دو سال متوالی به دست آمدند و شرایط بسیار خوبی برای او به وجود آوردند. لوکا در دوران حضور در باشگاه مس نیز عملکرد بسیار خوبی داشت و به فینال جام حذفی هم رسید اما موفق نشد برای سومین بار این قهرمانی را از آن خودش کند.

یحیی گل‌محمدی

یحیی اگرچه با ذوب قهرمان لیگ نشد اما تیم بسیار خوبی برای این باشگاه ساخت. تیمی که برای دو سال متوالی، مهارنشدنی‌ترین تیم جام حذفی بود و دو بار پیاپی قهرمانی در این رقابت را از آن خودش کرد. یحیی یک بار نیز با پرسپولیس به دیدار فینال رسید اما روبه‌روی سپاهان شکست خورد و نتوانست قهرمانی را به دست بیاورد. او حالا امروز تیمش را برابر ون پارس اصفهان به زمین می‌فرستد و امیدوار است در آخرین روز این رقابت، برای سومین بار قهرمان حذفی شود و با سه قهرمانی و یک نایب قهرمانی، روی سکوی دوم پرافتخارترین مربیان این جام قرار بگیرد.

ساکت الهامی

ساکت الهامی نیز با هوادار در این دوره از جام حذفی حضور دارد. او یک بار با تراکتور و یک بار با نساجی این جام را از آن خودش کرده است. آخرین قهرمانی الهامی در جام حذفی، اولین جام تاریخ باشگاه نساجی در فوتبال ایران

به شمار می‌رفت.