با حضور الهام حسینی روی تخته قهرمانی جهان وزنه‌برداری، کار تیم ملی بانوان در کلمبیا به پایان رسید. حسینی که با سومین حضورش در قهرمانی جهان باتجربه‌ترین عضو تیم چهار نفره بانوان در این میدان بود، در رقابت گروه B دسته ۸۱ کیلوگرم زنان، رکورد ۱۰۴ یک ضرب، ۱۲۲ دوضرب و مجموع ۲۲۶ کیلوگرم ثبت کرد و در رده پنجم قرار گرفت. با توجه به اینکه دسته ۸۱ کیلوگرم جزو اوزان المپیکی است، رکورد حسینی در رنکینگ المپیک محاسبه می‌شود. درنهایت با برگزاری مسابقات گروه A، جایگاه نهایی این ملی‌پوش ایران هم مشخص شد و او در رده پانزدهم جهان ایستاد. او البته توانست رکورد ایران در حرکت یک‌ضرب را دو کیلوگرم ارتقا بدهد. حسینی در مسابقات آسیایی ۲۰۲۲ موفق شد عنوان قهرمانی را با رکورد ۲۲۷ کیلوگرم به دست آورد و نسبت به قهرمانی آسیا یک کیلوگرم کمتر وزنه زد. همچنین پیش از حسینی، این زینب شیخ‌ارباب بود که در نخستین تجربه حضور در یک مسابقه بین‌المللی دست به وزنه شد. او در رقابت گروه B دسته 87 کیلوگرم، رکورد ۹۰ کیلوگرم یک‌ضرب، ۱۱۶ دوضرب و مجموع ۲۰۶ کیلوگرم را به ثبت رساند و در رده‌بندی نهایی در جایگاه دهم ایستاد. پیش از این الهه رزاقی در دسته ۷۱ کیلوگرم اوت شد و پریسا نورعلی در دسته ۷۶ کیلوگرم هفدهم جهان شد.

تیم ملی وزنه‌برداری بانوان در حالی به کار خود در قهرمانی جهان کلمبیا پایان داد که فدراسیون و کادر فنی تصمیم به اعزام تیم کیفی گرفته بودند. البته این تصمیم به معنی انتظار مدال از تیم جوان وزنه‌برداری بانوان نبود. هدف کادر فنی از حضور دختران وزنه‌برداری کسب تجربه و افزایش رکورد آنها بود. البته قرار گرفتن در مسیر المپیک و محاسبه شدن رکورد هم می‌تواند در این شرایط اتفاق خوبی باشد. باید دید در بازگشت تیم از کلمبیا، کادر فنی و کارشناسان چه تحلیلی از کار دختران دارند و چه نمره‌ای به عملکردشان می‌دهند.

ناگفته نماند در رقابت گروه A دسته ۱۰۹ کیلوگرم مردان نیز مهدی کرمی نماینده ایران بود که در نخستین تجربه قهرمانی جهان خود توانست به مدال نقره حرکت یک‌ضرب برسد. او در حرکت یک‌ضرب رکورد 176 کیلوگرم را ثبت کرد و توانست روی سکوی دوم بایستد. کرمی در دوضرب با ۲۱۰ کیلوگرم هفتم و در مجموع با ۳۸۶ کیلوگرم در رده چهارم جهان قرار گرفت تا با یک مدال به ایران برگردد. تنها عنوان بین‌المللی این وزنه‌بردار تیم ملی ایران، مدال برنز بازی‌های کشورهای اسلامی است.