تو دیگر نه، سادیو!

لید: برگزاری جام جهانی در پاییز و فشردگی وحشتناک مسابقه‌های باشگاهی قبل از شروع جام، موجب شده تا نفرات زیادی به دلیل مصدومیت در روزهای پایانی، این تورنمنت را از دست بدهند. تقویم متفاوت این دوره جام جهانی، فشار زیادی روی دوش ستاره‌ها گذاشته و بدون تردید موجب خواهد شد که بسیاری از نفرات در اوج آمادگی به تورنمنت نرسند. تا همین جا مصدومیت چند ستاره از تیم‌های حاضر در جام قطعی شده و شرایط برای بسیاری از نفرات دیگر نیز کاملا نگران‌کننده به نظر می‌رسد.

آریا رهنورد

 

 

مایک مانیان

خیلی‌ها انتظار داشتند مانیان با یک جهش خیره‌کننده، گلر اول فرانسه در جام جهانی باشد اما این بازیکن در طول این فصل چند بار آسیب دید و حالا حضورش در جام جهانی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. هوگو لوریس ظاهرا باز هم مرد اول دروازه فرانسه خواهد بود. مانیان هم حتی در صورت رسیدن به جام جهانی، بعید است بتواند درون دروازه خروس‌ها قرار بگیرد.

 

ریس جیمز

انگلیسی‌ها تا همین امروز منتظر رسیدن ریس جیمز به جام جهانی بودند اما سرانجام مشخص شد که ستاره چلسی به صورت حتمی جام جهانی را از دست داده است. غیبت او، مساله بسیار مهمی برای ساوت گیت به شمار می‌رود. او در سمت راست خط دفاع حالا باید به گزینه‌هایی مثل واکر یا الکس آرنولد تکیه کند.

 

رافائل واران

فرلاند مندی و ویلیام سالیبا تنها مدافعانی هستند که حضورشان در فهرست نهایی فرانسه برای جام جهانی کاملا قطعی شده است. شرایط واران هنوز نگران‌کننده به نظر می‌رسد. او البته به گفته مطبوعات فرانسوی، هنوز حدود 80 درصد شانس برای رسیدن به جام جهانی دارد. با این حال سطح آمادگی مدافع یونایتد در جام، ابهام‌برانگیز خواهد بود.

 

رونالد آرائوخو

مصدومیت او روبه‌روی ایران، بارسلونا را به شدت دچار مشکل کرد و حتی موجب حذف این تیم از لیگ قهرمانان شد. آرائوخو به سختی تلاش می‌کند تا به هر قیمتی به جام جهانی برسد اما شرایط او این روزها چندان امیدوارکننده نیست.

 

بن چیلول

اگر ساوت‌گیت می‌تواند جای خالی ریس جیمز را با آرنولد یا واکر پر کند، پر کردن جای خالی بن چیلول بسیار سخت خواهد بود. او در سمت چپ یک سر وگردن بهتر از همه نفرات دیگر انگلیس است. غیبت چیلول البته هنوز قطعی نشده اما بعید است که او بتواند در شروع جام برای انگلیس به میدان برود. شاید سرمربی سه شیرها به جای او از کیران تریپیر در پست غیرتخصصی استفاده کند.

 

انگولو کانته

یکی از دوست‌داشتنی‌ترین فوتبالیست‌های دنیا و ستاره تیم ملی فرانسه، جام جهانی را به صورت حتمی از دست داده و نامش حتی در فهرست اولیه تیم دیده نمی‌شود. کانته در جام قبلی یک ستاره بود و سرود مخصوص به خودش را هم روی سکوها داشت. دشان اما این بار باید تیمش را بدون این ستاره به زمین بفرستد. بازیکنی که با دوندگی بالا بسیاری از مشکلات فرانسه را به حداقل می‌رساند.

 

پل پوگبا

ظاهرا کابوس مصدومیت بیشتر از هر کسی، گریبان مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی را گرفته است. پوگبا چند ماه قبل در آستانه یک تصمیم کلیدی بود. او باید بین جراحی و حفظ سلامتی و حضور در جام جهانی و به خطر انداختن سلامتی، یکی را انتخاب می‌کرد. انتخاب این ستاره، کنار گذاشتن جام جهانی بود. پل که هنوز در بازگشت به یووه برای این تیم بازی نکرده، مدتی بعد از پایان جام جهانی به میادین برمی‌گردد.

 

جینی واینالدوم

رفتن به پی‌اس‌جی یک تصمیم عجیب از سوی ستاره هلندی بود. بازیکنی که با بارسا توافق کرد و راهی پاریس شد اما در این تیم اصلا موفق نبود. واینالدوم حالا مصدومیت شدیدی را تجربه می‌کند و نمی‌تواند در جام جهانی برای هلند به میدان برود. غیبت او در میانه زمین تیم فان خال در قطر به شدت احساس خواهد شد.

 

دیگو ژوتا

پرتغال با یک ترکیب کاملا پرستاره راهی جام جهانی می‌شود اما غیبت ستاره لیورپول نگرانی‌های زیادی در مورد کناره‌های خط حمله در این تیم ایجاد کرده است. ژوتا مهاجم کاملی است و حالا پرتغال باید بدون او خودش را برای رسیدن به جام جهانی آماده کند. مصدومیت در بدترین موقع ممکن به سراغ این ستاره آمده است.

 

تیمو ورنر

امید اول گلزنی آلمانی‌ها در جام جهانی، باید این جام را از صفحه تلویزیون ببیند. تیمو انگیزه بسیار زیادی داشت تا در جام جهانی بدرخشد و اصلا دلیل بازگشت او به فوتبال باشگاهی آلمان نیز همین بود. با این حال اوضاع برای او طبق پیش‌بینی جلو نرفت و ورنر حالا به صورت قطعی در جام جهانی 2022 قطر غایب است. او البته در لباس تیم ملی بارها با انتقادهای تند و تیزی روبه‌رو شده اما گل‌های مهمی را نیز برای آلمان به ثمر رسانده است.

 

سادیو مانه

در جریان دیدار با وردربرمن مصدوم شد و همه هواداران فوتبال در سنگال را در شوک فرو برد. حالا احتمال غیبت این ستاره در جام جهانی زیاد است. مردم سنگال هم تیمی که سادیو در آن نباشد را مثل سابق دوست نخواهند داشت. غیبت این ستاره خوش‌اخلاق، یک ضربه بزرگ برای جام جهانی است.

 

 

سوتیتر: در جریان دیدار با وردربرمن مصدوم شد و همه هواداران فوتبال در سنگال را در شوک فرو برد. حالا احتمال غیبت این ستاره در جام جهانی زیاد است. مردم سنگال هم تیمی که سادیو در آن نباشد را مثل سابق دوست نخواهند داشت