جام جهانی کشتی فرنگی طی امروز و فردا (14 و 15 آبان) به میزبانی باکو آذربایجان برگزار می‌شود. مسابقاتی که قرار بود با حضور 6 تیم در دو گروه برگزار شود اما ابتلای چند کشتی‌گیر تیم ملی صربستان باعث شد این تیم حضور در جام را از دست بدهد. به این ترتیب با توجه به اینکه فرصتی برای جایگزین تیم دیگری به جای صربستان وجود نداشت، این رقابت‌ها با حضور پنج تیم ایران، ترکیه، قرقیزستان، آذربایجان و منتخب جهان آغاز می‌شود.

شاگردان حسن رنگرز با دو تیم ترکیه و قرقیزستان همگروه هستند و در گروه مقابل نیز پیش از این سه تیم آذربایجان، صربستان و منتخب جهان حضور داشتند. بعد از حذف صربستان، انتظار می‌رفت اتحادیه جهانی برنامه مسابقات را تغییر دهد اما این اتفاق نیفتاد تا صدای اعتراض ایران دربیاید. طبق قانون اگر در رقابتی کمتر از 6 تیم حضور داشته باشند، مسابقات باید به‌صورت دوره‌ای برگزار شود تا در حق تیمی اجحاف نشود اما اتحادیه جهانی اعلام کرد که در مرحله مقدماتی دو برد مقابل صربستان برای تیم‌های آذربایجان و منتخب جهان منظور خواهد شد و در واقع مصاف تیم به تیم آنها، تیم اول و دوم گروه را مشخص خواهد کرد و این در شرایطی است که سه تیم گروه دیگر، هر کدام باید دو مسابقه برگزار کنند و به رقابت فینال و رده‌بندی روز دوم (15 آبان) برسند. با این حال حسن رنگرز که هدف اصلی‌اش مسابقات جهانی سال آینده به میزبانی تهران است، در این میدان هم با تیم جوانش نیم‌نگاهی به قهرمانی دارد.

ترکیه که در مسابقات جهانی کشتی فرنگی 2022 قهرمان جهان شد، اولین حریف ایران در جام جهانی است که با نفرات اصلی‌اش به این رقابت‌ها آمده است و تنها در 130 کیلوگرم رضا کایالپ را در اختیار ندارد. به نظر می‌رسد مسابقه ایران و ترکیه نزدیک باشد اما پیش‌بینی می‌شود در مبارزه دوم، ایران برابر قرقیزستان پیروز باشد.