وزنه‌برداری ایران از همین حالا وارد عصری شده که بازگشت به عقب در آن هیچ معنایی ندارد. درخشش خیره‌کننده یک دختر ایرانی در رقابت‌های قهرمانی آسیا، نشان می‌دهد که حالا بانوان هم در این رشته ورزشی حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت. دختران ایرانی در رقابت‌های قهرمانی آسیا هیچ مدالی کسب نکرده بودند اما وقتی نوبت به سیده الهام حسینی رسید، همه باور داشتند که او دست به یک کار بزرگ برای کاروان ایران خواهد زد. حسینی از همان حرکت اول، اعتماد به نفس و خودباوری فوق‌العاده‌ای داشت و برای مدال گرفتن به این مسابقه‌ها آمده بود. ستاره وزن 81 کیلوگرم وزنه‌برداری زنان ایران، از همان حرکت اول عالی ظاهر شد و دست به شاهکار بزرگی زد و توانست سه طلای فراموش‌نشدنی برای وزنه‌برداری ایران کسب کند. حالا او بهترین وزنه‌بردار دسته 81 کیلوگرم در آسیا به حساب می‌آید.

طبیعی بود که بعد از این شاهکار طلایی، سیل تبریک‌ها به سمت او جاری شود. این دختر وزنه‌بردار اما پیش از هر چیزی، در فضای مجازی از ناراحتی‌اش بابت اتفاقات اخیر نوشت و اینکه در این شرایط این مدال جای خوشحالی برایش ندارد. او همچنین مدالش را به دختران ایران تقدیم کرد که با وجود محدودیت‌ها با انگیزه به مسیرشان ادامه می‌دهند.

حسینی همچنین در گفت‌وگویی که بعد از قهرمانی در آسیا داشت، به صحبت از سختی‌های این رشته پرداخت. او که همواره عاشق وزنه‌برداری بوده، از روز اول هدف خود را روی نزدیک شدن به سکوها قرار داده و در مسیر سختی که پیش رویش قرار داشت، توانسته بخش مهمی از این هدف را تحقق بخشد. او همچنین از رقابت سختش در قهرمانی آسیا صحبت کرد. نکته جالب توجه در صحبت‌های این ملی‌پوش تاریخ‌ساز اما مصدومیتی بود که اخیرا گریبانش را گرفته بود. حسینی اعلام کرد که پنج ماه پیش از ناحیه کمر مصدوم شده و این آسیب‌دیدگی هنوز همراه او است و زمانی برای ریکاوری پیدا نکرده. حسینی بعد از بازی‌های کشورهای اسلامی هم به کرونا مبتلا می‌شود تا تمریناتش زیر سایه این بیماری قرار بگیرد. درنهایت اما او با تلاش و به واسطه تجربه‌ای که در این چند سال به دست آورده، توانست عملکرد خوبی روی تخته آسیا داشته باشد. هرچند حالا کار او سخت‌تر شده و برای درخشیدن در مسابقات جهانی و کسب سهمیه المپیک باید تلاش بیشتری داشته باشد.

در هر حال وزنه‌برداری بانوان در ایران، سابقه زیادی ندارد و این ستاره‌های جوان به تازگی کشف شده‌اند. الهام حسینی فعلا ستاره تازه وزنه‌برداری بانوان در ایران است. چهره‌ای که موفقیتش را باید فراتر از مدال‌ها ارزیابی کرد. شاید او با سه طلا، در آسیا شاهکار کرده باشد اما موفقیت کلیدی‌تر چهره‌هایی مثل الهام، سوق دادن جوان‌ترها به طرف ورزش است. کاری که او به خوبی انجام داده و تا اینجا، توانسته الهام‌بخش نوجوانان زیادی برای انتخاب وزنه‌برداری به عنوان رشته اصلی ورزشی شود. این تازه شروع موفقیت‌های این چهره مستعد در ورزش ایران است. چهره‌ای که اولین مدال وزنه‌برداری بانوان و نخستین طلای دختران را هم به نام خود زده است و حالا در مسیر موفقیت‌های بزرگ‌تر است.