از چند روز دیگر، بیست و دومین دوره لیگ برتر کشتی آغاز می‌شود تا هیجان مسابقات داخلی بار دیگر به این رشته برگردد. در آستانه این مسابقات اما اتفاقی که بسیار مورد توجه رسانه‌ها و علاقه‌مندان به کشتی قرار گرفته، رقم قرارداد کشتی‌گیران است. از بین 10 ملی‌پوش اعزامی ایران به مسابقات جهانی کشتی آزاد 2022 در بلگراد، تاکنون 9 نفر از آنها قرارداد خود را با باشگاه‌های مدنظرشان نهایی کرده‌اند و تا عصر دیروز فقط رضا اطری با هیچ تیمی قرارداد نبسته بود.

با توجه به قانون سازمان لیگ مبنی بر سقف جذب ملی‌پوشان برای هر تیم که سه ملی‌پوش است، سه تیم صنایع مازندران، انبوه‌سازان هوتن و پترو پالایش بیلیش تاکستان هر کدام با جذب سه ملی‌پوش از همین حالا مثلث مدعیان قهرمانی در لیگ برتر را تشکیل داده‌اند.

تیم صنایع مازندران که فصل گذشته با هدایت رضا یزدانی عنوان قهرمانی لیگ را تصاحب کرده بود، امسال نیز به سکوی نخست چشم دوخته است. این تیم که قبل از این رحمان عموزاد را جذب کرده بود، دیروز از ثبت قرارداد با حسن یزدانی و محمدحسین محمدیان خبر داد.

به گفته سرپرست تیم صنایع مازندران، قرارداد حسن یزدانی به ارزش یک میلیارد تومان امضا شده تا او نخستین کشتی‌گیری باشد که در تاریخ لیگ برتر کشتی، قرارداد میلیاردی امضا می‌کند. قرارداد ستاره کشتی آزاد ایران با تیم صنایع مازندران برای سه کشتی است و با توجه به اینکه او رقیب چندان دشواری در لیگ ندارد و معمولا کشتی‌هایش را هم در همان سه دقیقه اول به پایان می‌رساند، احتمالا برای زیر 10 دقیقه مبارزه مفید یک میلیارد دریافت خواهد کرد! البته یزدانی همیشه گران‌ترین کشتی‌گیر ایران بوده و امسال هم بار دیگر این عنوان را نصیب خود کرده است. دو کشتی‌گیر دیگر صنایع هم طبق شنیده‌ها قراردادی بالاتر از 500 میلیون تومان به امضا رسانده‌اند.