ماجرای سیلی زدن هادی ساعی به مصطفی بابایی دبیر سازمان لیگ فدراسیون تکواندو، از آن دست خبرهای عجیبی بود که می‌شد در فضای ورزش شنید. اتفاقی که بیشتر از حواشی بازی‌های روز پنجشنبه لیگ به چشم آمد و جریمه‌هایی نیز برای این قهرمان المپیک به دنبال داشت. در کل برخلاف جمعه گذشته که دیدارهای گروه اول رقابت‌های لیگ برتر تکواندو با کمترین حاشیه به پایان رسید، دیدارهای گروه دوم با حواشی زیادی همراه بود.

آنچه شاهدین ماجرا عنوان کرده‌اند، ساعی بابت اینکه بابایی پس از گذشت چند ساعت از حضورش در سالن مسابقات به او خیرمقدم گفته، عصبانی شده و این عصبانیت را ضمن فریاد با یک سیلی نشان داده است. در حالی که در سوی مقابل ساعی موارد دیگری را مطرح و عنوان کرده است که او اصلا نمی‌خواسته نامش در سالن اعلام و به او خیرمقدم گفته شود. ساعی می‌گوید:«من اصلا همیشه می‌گویم اسم من را اعلام نکنید. من دو سال است که در سالن مسابقات تکواندو حاضر نمی‌شوم. اولا من 6 سال به سالن نیامدم. سال گذشته با اصرار دوستان، مسئولیت یکی از تیم‌ها را برعهده گرفتم و با آن تیم به سالن مسابقه آمدم. هم سال گذشته و هم امسال به جایگاه VIP نمی‌روم. همیشه دوست دارم کنار تیمم باشم. چون از آنجا بهتر می‌توانم بچه‌ها را هدایت و کنترل کنم. البته اتفاقاتی در گذشته افتاد و دوستانی سعی می‌کردند این موارد بنده را اعلام کنند. خیلی بد است در سالن تکواندو برگزارکننده‌های مسابقه، مثلا می‌گویم، بعد از چهار ساعت که من در سالن هستم بیایند اعلام کنند، ثانیا هم عناوین من را اشتباه بگویند و اصلا ندانند. من از این دوستان خواهش کردم وقتی من می‌آیم نگویند. من که در جایگاه نمی‌نشینم و روی سکو می‌نشینم و نیازی نیست شما اعلام کنید‌. هم سال گذشته و هم امسال خواهش کردم که لطفا حضور من را در سالن اعلام نکنید. خیلی بد است، در خانه خودش کسی آدم را نشناسد. همه من را می‌شناسند ولی آن مسئولانی که دارند مسابقات لیگ را برگزار می‌کنند، مثلا اشتباه عناوین من را بگویند یا نگویند. من هم دنبال این چیزها که نیستم و من از آنها خواهش می‌کنم لطف کنید وقتی می‌آیم و چون در جایگاه VIP هم نمی‌نشینم، اسم من

اعلام نشود.»

ساعی در حالی این مسایل را مطرح می‌کند که با وجو هر اتفاقی بروز چنین برخوردی از کسی که سال‌ها در تکواندو اثرگذار بوده و یکی از پرافتخارترین ورزشکاران ایران در المپیک است، نمی‌رود. ساعی به عنوان کسی که الگوی بسیاری از تکواندوکاران است، باید سعه‌صدر بیشتری از خود نشان بدهد. عدم کنترل عصبانیت و برخورد شدید با دیگران به صورتی که دیگر مسئولان واسطه شوند و ساعی را از سالن بیرون کنند، به هیچ عنوان در شأن یک قهرمان نیست. هرچند ساعی قبول ندارد که به صورت بابایی سیلی زده،  ولی با این حال کمیته انضباطی فدراسیون او را یک سال از حضور در مسابقات لیگ و قهرمانی کشور محروم و به پرداخت 10 میلیون تومان جریمه محکوم کرد. البته این جریمه‌ها هم به نوبه خود جای سوال دارد که این محرومیت‌ها چه ارتباطی با سمت ساعی به عنوان مدیر فنی تیم‌ ملی تکواندو دارد!

در هر حال این اتفاق نشان داد که واژه پهلوانی می‌تواند فرسنگ‌ها با عنوان قهرمانی فاصله داشته باشد. ساعی همچنین به عنوان رییس کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک باید بیشتر تلاش کند که الگوی اخلاقی خوبی برای سایر ورزشکاران باشد. هرچند باید دید که بعد از این اتفاقات ساعی باز هم به عنوان رییس این کمیسیون به کارش ادامه می‌دهد یا نه. این قهرمان المپیک همچنین از احتمال ترک سمتش در تیم ملی نیز خبر داده است. حال باید منتظر ماند و دید که ته این ماجرا به کجا ختم می‌شود.