روز گذشته لیست نهایی وزنه‌برداران شرکت‌کننده در مسابقات قهرمانی آسیای بزرگسالان اعلام شد تا نمایندگان کشورمان حریفان خود را بشناسند. ایران برای این مسابقات در تیم مردان با تیم کامل (10 وزنه‌بردار) و در تیم زنان با هفت نماینده حاضر شده است. در این دوره از رقابت‌ها،‌ در بخش مردان به جز ایران کشورهای ازبکستان، چین‌تایپه و قزاقستان هم با ترکیب کامل ۱۰ نفره حضور دارند. تیم چین نیز در این مسابقات شرکت کرده که سه وزنه‌بردار در بخش مردان و پنج وزنه‌بردار در بخش زنان دارد. چین در بخش مردان در دسته‌های سبک وزن نماینده دارد. در مجموع ۱۰۲ وزنه‌بردار از ۲۴ کشور در بخش مردان و ۸۴ وزنه‌بردار از ۲۱ کشور در بخش زنان حضور دارند.

طبق لیست اعلام شده، از میان نمایندگان ایران رسول معتمدی صدرنشین گروه خود است. البته معتمدی در دسته خودش که 102 کیلوگرم است رقابت نمی‌کند و با تشخیص کادر فنی در دسته 109 کیلوگرم وزنه‌ می‌زند. برای اولین بار اما در بخش زنان نیز ایران یک نماینده در صدر گروه دارد. الهام حسینی نخستین طلایی وزنه‌برداری بانوان ایران در دسته 81 کیلوگرم صدرنشین گروه شده است تا پیش از شروع رقابت‌ها، هیجان را به وزنه‌برداری ایران تزریق کند. حسینی و نماینده قزاقستان هر دو با رکورد ۲۳۰ کیلوگرم صدرنشین گروه A هستند.

کار ایران در این دوره از رقابت‌های قهرمانی آسیا، از یکشنبه 17 مهر آغاز می‌شود و مجید عسکری در گروه B دسته ۶۱ کیلوگرم روی تخته حاضر خواهد شد. مسابقات این دسته از ساعت 11:30 به وقت ایران آغاز می‌شود. عسکری یکی از باتجربه‌های وزنه‌برداری ایران است و باید دید به عنوان نخستین نماینده ایران چه عملکردی از خود به جا می‌گذارد. از طرفی دختران وزنه‌بردار ایران نیز با انگیزه‌های بسیاری وارد این میدان شده‌اند و احتمالا باید منتظر خبرهای خوبی از سوی آنها باشیم.