تیم ملی کشتی فرنگی در حالی روز دوم مسابقات قهرمانی جهان را آغاز کرد که انتظار می‌رفت شاگردان بنا تلخی ناکامی‌های روز نخست را از بین ببرند. اما از چهار وزن دوم تنها یک نفر به فینال راه پیدا کرد تا باز هم علامت سوال‌ها درباره کیفیت تیم ملی و آمادگی‌شان پررنگ باقی بماند.

علیرضا نجاتی، محمدرضا گرایی، پژمان پشتام و محمدمهدی ساروی در اوزان ۶۳، ۶۷، ۸۲ و ۹۷ کیلوگرم نمایندگان ایران در روز دوم رقابت‌ها بودند. در پایان دور مقدماتی اما گرایی تنها کشتی‌گیری بود که توانست به فینال راه پیدا کند. این در حالی است که بسیاری روی مدال طلای نجاتی و ساروی مطمئن بودند. درنهایت اما آنها راه‌شان به دیدار رده‌بندی خورد تا برای مدال برنز روی تشک بروند. پژمان پشتام نماینده وزن ۸۲ کیلوگرم هم با شکست برابر یاروسلاو فیلچاکوف از اوکراین از دور رقابت‌ها حذف شد. شاگردان بنا تا قبل از مسابقات روز سوم که روز گذشته در اوزان 60 و 130 کیلوگرم برگزار شد، نتایج بسیار ضعیفی را رقم زدند که بسیار از پیش‌بینی‌ها و انتظارات دور بود. باید دید بنا چه توضیحی درخصوص عملکرد تیمش در این میدان دارد. میدانی که سال گذشته در آن خوش درخشیده و همه جا صحبت از فرنگی‌کاران قدرتمند و باتکنیک ایران بود.

در این بین آزادکاران هم عازم بلگراد شدند تا از روز پنجشنبه کارشان را در میدان جهانی استارت بزنند. شاید شاگردان پژمان درستکار عملکردی متفاوت و در راستای انتظارات را به نمایش بگذارند و حداقل در کشتی آزاد کمی کام هواداران شیرین شود. علیرضا سرلک (57 کیلوگرم)، رضا اطری (۶۱ کیلوگرم)، رحمان عموزاد (۶۵ کیلوگرم)، امیرمحمد یزدانی (۷۰ کیلوگرم)، یونس امامی (۷۴ کیلوگرم)، محمد نخودی (۷۹ کیلوگرم)، حسن یزدانی (86 کیلوگرم)، کامران قاسمپور (92 کیلوگرم)، محمدحسین محمدیان (97 کیلوگرم) و امیرحسین زارع (125 کیلوگرم) ترکیب تیم ملی کشتی‌ آزاد را تشکیل می‌دهند.