درست یک هفته دیگر انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار می‌شود تا تکلیف رییس جدید این نهاد مشخص شود. این در حالی است که بسیاری معتقد هستند با توجه به در پیش بودن جام جهانی قطر، بهتر بود که انتخابات را برای بعد از این تورنمنت بگذاریم تا در آستانه اعزام فوتبال اسیر تغییر و تبعات احتمالی‌اش نشود. با این حال تاریخ هشتم شهریور برای تعیین تکلیف رییس جدید پابرجا ماند.

از مدت‌ها پیش که نام نامزدها زمزمه می‌شد، مخالفت‌ها با حضور دوباره مهدی تاج در راس فدراسیون آغاز شد. چراکه تاج به تنهایی با قرارداد عجیبی که با ویلموتس بست خسارت سنگینی را به فوتبال و ورزش ایران وارد کرد و درنهایت به جای پاسخگویی، به بهانه مشکل قلبی ترک مسند کرد تا مشکلات مالی بر دوش نفرات دیگر بیفتد. بنابراین حضور دوباره او در انتخابات و تایید شدنش از سوی کمیته بدوی، تصمیمی نبود که صفی بلند از موافقان ایجاد کند.

حالا اما «ایسنا» بعد از صحبت‌های حسن کامرانی‌فر دبیرکل فدراسیون فوتبال در یک برنامه تلویزیونی، خبر داده که نهادهای قضایی و امنیتی تنها صلاحیت میرشاد ماجدی و عزیزالله محمدی را تایید کرده‌اند و فعلا خبری از نام تاج نیست. 22 روز پیش فدراسیون فوتبال طبق اساسنامه، نامزدهایی که از سوی کمیته بدوی تایید شده بودند را در حالی اعلام کرد که هنوز استعلام‌های قانونی برای تایید صلاحیت از سوی نهادهای قضایی و امنیتی اعلام نشده بود. طبق اساسنامه فیفا و فدراسیون فوتبال ایران، هیچ کدام از نامزدهای فدراسیون فوتبال نباید پرونده قضایی مفتوح و منجر به حکم داشته باشند. این قانون در راستای صیانت از فوتبال تایید شده است.

حال باید دید در شرایطی که یک هفته تا انتخابات مانده، مهدی تاج می‌تواند تایید صلاحیتش را به دست بیاورد و به انتخابات برسد یا نه. پیش از این بارها پیش آمده که یک نامزد در آخرین فرصت‌ها خودش را به انتخابات رسانده و برخی هم در واپسین لحظات از حضور در رقابت ریاست منع شده‌اند. البته تاج با ماجرای ویلموتس برای اینکه ثابت کند گزینه مناسبی برای بازگشت به راس فدراسیون فوتبال است، کار سختی دارد. انتخابات فدراسیون فوتبال قرار است ساعت 9 صبح روز سه‌شنبه هشتم شهریور برگزار شود و در صورتی که شرایط تا آن روز تغییر نکند، محمدی و ماجدی برای پست ریاست رقابت خواهند کرد.