آریا طاری

 

تابستان گذشته بود که سروش رفیعی و سجاد شهباززاده با پیشنهاد رسمی استقلال روبه‌رو شدند. هر دو نفر اما در سپاهان ماندند تا این فصل گزینه جدی پرسپولیس شوند. حالا هر دوی آنها بالاخره تصمیم به ترک سپاهان گرفتند و فصل را در دو باشگاه متفاوت شروع خواهند کرد. سومین حضور سجاد در استقلال و سروش در پرسپولیس، در لیگ بیست و دوم رقم خواهد خورد. دو ستاره‌ای که یک دوره موفق و یک دوره ناموفق را در این دو باشگاه پشت سر گذاشته‌اند، حالا قرار است برای سومین بار خودشان را در تیم موردعلاقه محک بزنند. یک تجربه جذاب و یک شانس دوباره برای دو بازیکنی که راه‌شان دوباره از هم جدا شده است.

بین خریدهای تازه استقلال و پرسپولیس در بازار نقل و انتقالات، شباهت‌های زیادی وجود دارد. به نظر می‌رسد هر دوی آنها از دوران نوجوانی و قبل از پیوستن به سرخابی‌ها، طرفدار پروپاقرص یکی از این تیم‌ها بودند. هر دو نفر بعد از درخشش در لیگ برتر، فرصت بازی برای تیم محبوب‌شان را به دست آوردند اما درست وقتی همه چیز بسیار خوب پیش می‌رفت، تصمیم گرفتند ماجراجویی‌شان را در کشور دیگری ادامه بدهند. هر دو نفر نیز دوباره فرصت بازی برای این تیم‌ها را به دست آوردند اما این بار اصلا موفق نبودند و در نهایت با نظر سرمربی، تمرین‌های تیم را ترک کردند و به باشگاه دیگری رفتند. سرنوشت آنها را در باشگاهی مثل سپاهان به هم رساند. جایی که شهباززاده آقای گل رقابت‌های لیگ برتر شد و سروش رفیعی هم یکی از بهترین پاسورهای لیگ لقب گرفت. این دو نفر فصل گذشته هم در عضویت تیم محرم بودند اما چندان فوق‌العاده ظاهر نشدند. با این وجود نام هر دو در این پنجره نقل و انتقالات بارها به گوش رسید. پرسپولیسی‌ها که خواهان بازگرداندن احمد نوراللهی بودند، در این زمینه شکست خوردند و تصمیم به برگرداندن یکی دیگر از هافبک‌های سابق‌شان گرفتند. استقلالی‌ها هم که شاهد نزدیک شدن شهباززاده به پرسپولیس بودند، بلافاصله برای ربودن او از جمع قرمزها تلاش کردند و موفق شدند این ماموریت را به درستی انجام بدهند. حالا سجاد اولین خرید رسمی این فصل استقلال به حساب می‌آید. او در شرایطی به جمع نفرات تیم اضافه شده که هواداران باشگاه در اعتراض به سکوت و انفعال نقل و انتقالاتی، در مقابل ساختمان استقلال تجمع کرده بودند. این روزها زمزمه‌هایی درباره بازگشت کاوه رضایی به استقلال نیز به گوش می‌رسد اما به هر حال شهباززاده اولین خرید رسمی تیم بوده است. سروش اما تنها یکی از خریدهای پرشمار پرسپولیس در پنجره شلوغ نقل و انتقالاتی است. تیمی که با خرید بیرو، پورعلی‌گنجی، اسماعیلی‌فر و چند مهره جوان و همچنین تمدید با ستاره‌هایی مثل سرلک و ترابی، ترکیب فوق‌العاده‌ای برای فصل جدید در اختیار دارد.

دومین جدایی این دو بازیکن از باشگاه‌شان در شرایطی رقم خورد که به نظر می‌رسید شانس چندانی برای بازگشت آنها وجود نخواهد داشت. شهباززاده در 9 مسابقه، حتی یک گل هم برای این تیم به ثمر نرساند و شرایط تلخ و ناراحت‌کننده‌ای را تجربه کرد و این بار راهی القطر در لیگ قطر شد. سروش نیز با تصمیم مستقیم گابریل کالدرون و قبل از شروع فصل، در فهرست مازاد سرخ‌ها قرار گرفت. این در حالی بود که او در هفته‌های آخر لیگ برتر هجدهم نیز در پرسپولیس نیمکت‌نشین شده بود. به هر حال خود کالدرون خیلی زود از پرسپولیس رفت اما زمان زیادی طول کشید تا رفیعی دوباره به تیم برگردد. به نظر می‌رسد هر دو خرید، مهره‌های بسیار مهمی در فصل تازه برای دو باشگاه هستند. استقلال بعد از جدایی قطعی ژستد، یک مهاجم سرزن و بلندقامت می‌خواهد و سجاد می‌تواند به خوبی در ترکیب اصلی این تیم قرار بگیرد. قرمزها در سراسر فصل گذشته نیز در طراحی حملات و انتقال بازی با مشکل روبه‌رو بودند و حضور سروش ظرفیت‌های هجومی این تیم را افزایش خواهد داد. در نتیجه هر دو خرید، خریدهای بسیار مهمی برای سرخابی‌ها هستند. دو ستاره که امیدوارند بعد از دو فصل ناکامی در جام گرفتن با سپاهان، این فصل را در تیم محبوب‌شان با جام به پایان برسانند. دو بازیکنی که دیگر چندان جوان نیستند اما همچنان انرژی زیادی برای درخشیدن در لباس آبی و قرمز دارند.

می‌گویند پستچی سه بار در نمی‌زند یا در واقع، شانس همیشه منتظر شما نخواهد ماند. برای سروش و سجاد اما شانس سومی هم وجود داشته است. دو بازیکنی که اولین بار با میل و اراده شخصی تیم محبوب را ترک کردند، دومین‌بار علی‌رغم میل باطنی از تیم جدا شدند و حالا سومین بار با تصمیم باشگاه و روبه‌روی دوربین‌های پرشمار دوباره برگشته‌اند. بدون تردید این آخرین شانس بزرگ آنها برای تبدیل شدن به ستاره‌های بزرگ در استقلال و پرسپولیس خواهد بود. اگر این بار هم پای یک جدایی زودهنگام وسط باشد، دیگر همه چیز را در جمع سرخابی‌ها باید برای آنها تمام‌شده بدانیم. سروش و سجاد، فصل مهمی را شروع می‌کنند و در این فصل، مهره‌های بسیار مهمی برای تیم‌شان خواهند بود.