آریا رهنورد

تیم یحیی امروز در حالی در جام حذفی روبه‌روی آلومینیوم قرار می‌گیرد که این مربی همچنان باید دیدارهای تیمش را از روی سکوها تماشا کند. پرسپولیس بعد از تساوی ناامیدکننده روبه‌روی هوادار در لیگ برتر، نبرد سختی را با تیم متحول شده مهدی رحمتی خواهد داشت. تیمی که در نیم‌فصل دوم با رسول خطیبی درگیر بحران شد اما سرانجام توانست از این بحران بزرگ عبور کند و چند نتیجه نسبتا خوب به دست بیاورد. این نبرد برای هر دو تیم، بی‌نهایت کلیدی به نظر می‌رسد. نبردی که شکست خوردن در آن، به جاه‌طلبی‌ هر دو تیم در جام حذفی پایان خواهد داد.

موفقیت در جام حذفی، برای هر دو تیم اهمیت بسیار زیادی دارد. برای پرسپولیس، این تنها شانس جدی جام بردن به شمار می‌رود. تیمی که با تصمیم ای‌اف‌سی از لیگ قهرمانان کنار رفته و در فاصله 6 هفته به پایان رقابت‌های لیگ برتر،  6 امتیاز با تیم صدرنشین فاصله دارد

مسیر قبلی

پرسپولیسی‌ها جام حذفی را با یک برد پرگل و یک نتیجه یک‌طرفه روبه‌روی ویستاتوربین شروع کردند. تیم یحیی در آن نبرد به چهار گل زده دست یافت و مسابقه را با آرامش پشت سر گذاشت. حریف بعدی پرسپولیس تیم ذوب آهن بود و نمایش سرخ‌ها در آن نبرد هم درخشان به نظر می‌رسید. تیم یحیی در آن جدال در اصفهان سه بار دروازه ذوب را باز کرد و این تیم را با نتیجه‌ای پرگل شکست داد. با دو بازی، هفت گل زده و بدون حتی یک گل خورده، پرسپولیس تا امروز یکی از بهترین و آماده‌ترین تیم‌های این فصل جام حذفی بوده است. آلومینیوم اما از مسیر دشوارتری به این مرحله رسید. هر دو حریف این تیم در جام حذفی، تیم‌های لیگ برتری بودند. آنها در قدم اول، فجرسپاسی را با دو گل شکست دادند و در قدم بعدی روبه‌روی سپاهان، در ضربات پنالتی به برتری رسیدند تا خودشان را به این مرحله از رقابت‌های جام حذفی فوتبال ایران برسانند.

رویای مشترک

موفقیت در جام حذفی، برای هر دو تیم اهمیت بسیار زیادی دارد. برای پرسپولیس، این تنها شانس جدی جام بردن به شمار می‌رود. تیمی که با تصمیم ای‌اف‌سی از لیگ قهرمانان کنار رفته و در فاصله 6 هفته به پایان رقابت‌های لیگ برتر، 6 امتیاز با تیم صدرنشین فاصله دارد. در چنین شرایطی، جام حذفی می‌تواند آخرین سنگر سرخ‌ها برای رسیدن به یک جام در این فصل باشد. پنج سال است که پرسپولیس هیچ فصلی را بدون جام به انتها نرسانده و آنها اصلا دوست ندارند که بعد از سال‌ها یک فصل را بدون بردن هیچ جامی تمام کنند. آلومینیوم هم در سطح اول فوتبال ایران برنده هیچ جامی نشده و قهرمانی در این تورنمنت، یک موفقیت تاریخی برای این باشگاه خواهد بود. هرچند که هنوز راه درازی برای رسیدن به موفقیت در این رقابت‌ها وجود خواهد داشت و بردن این بازی، اصلا به معنای پایان کار برای دو تیم نیست.

حریف همیشه سخت

آلومینیوم از زمان صعود به لیگ برتر، همیشه حریف سرسختی برای پرسپولیس بوده است. آنها دو فصل متوالی در زمین خودشان موفق به شکست دادن تیم یحیی شده‌اند و حداقل در اراک هیچ امتیازی به سرخ‌ها نداده‌اند. آلومینیوم البته این فصل در دیدار برگشت در ورزشگاه آزادی دو گل از قرمزها دریافت کرد و هیچ گلی به ثمر نرساند. با این وجود، ورود کادر فنی جدید شرایط این تیم را کمی عوض کرده و اراکی‌ها را از شرایط بحرانی نیم‌فصل دوم‌شان در لیگ برتر دور نگه داشته است. این تیم با ورود مهدی رحمتی، تیم بهتری شده و آمادگی بیشتری را از خودش به نمایش گذاشته است. آنها امیدوارند با شکست دادن پرسپولیس در آزادی، بتوانند اولین برد بزرگ‌شان را با سرمربی جدید جشن بگیرند.

آقاکریم در نقش خودش

یکی از حواشی پررنگ آخرین نبرد پرسپولیس در لیگ برتر، داد و هوارهای کریم باقری بر سر سعید آقایی بود. آقایی پس از تعویض شدن قصد اعتراض داشت اما کریم باقری او را به طرف نیمکت هدایت کرد و این کار را با لحن چندان خوبی انجام نداد. مدت‌‌ها بود که کریم باقری را اینقدر عصبانی ندیده بودیم. بعد از کتک زدن کنعانی‌زادگان، کریم دیگر به این مرحله نرسیده بود و حالا دوباره چنین رفتاری را از خودش به نمایش گذاشت. او البته در تمرین روزهای گذشته به نوعی با سعید آشتی کرده و رفتار بهتری با این بازیکن داشته است. به هر حال دستیار یحیی در پرسپولیس در غیاب خود این مربی روی نیمکت، در نبرد امروز در کانون توجه قرار خواهد داشت.

لغو می‌شود؟

اما نکته بسیار نگران‌کننده درباره این بازی، شرایط خاص آب و هوایی تهران است. آب و هوای پایتخت ناگهان بسیار آلوده شد و در محاصره گرد و غبار، حتی احتمال لغو مسابقه امروز هم وجود خواهد داشت. آب و هوای تهران از وضعیت ناسالم به وضعیت خطرناک رسیده و بعید است در چنین شرایطی امکان برگزاری یک بازی فوتبال وجود داشته باشد. طبیعتا اگر باد و باران در کار نباشد و هوا تا ساعت انجام مسابقه همین‌طور بماند، برگزاری این نبرد برای تک تک بازیکن‌ها، عوامل دو تیم و تماشاگرها بسیار خطرآفرین خواهد بود. پس نمی‌توان احتمال لغو این نبرد حساس و تماشایی را در نظر نگرفت. چراکه در چنین شرایطی فوتبال بازی کردن اصلا عاقلانه به نظر نمی‌رسد.