آریا رهنورد

سرمربی کروات تیم ملی هم بالاخره از فهرست تازه‌اش برای این تیم رونمایی کرد. فهرستی که در آن برخلاف پیش‌بینی‌های انضباطی، نام محمدحسین کنعانی هم به چشم می‌خورد. دعوت از سیاوش یزدانی بعد از نمایش‌های ایده‌آلش در لیگ برتر و البته اولین تجربه حضور شهاب زاهدی در تیم ملی، اتفاق‌های مهم دیگر این فهرست هستند. به جز این چند اتفاق، غافلگیری خاص دیگری در این فهرست وجود ندارد و سایر نفرات درست شبیه همان لیست‌های همیشگی دراگان هستند.

روی خط دروازه، اسکوچیچ هیچ سورپرایزی برای هواداران تیم ملی نداشته است. او همانند اردوهای گذشته، همان سه گلر همیشگی را به اردوی جدید هم دعوت کرده است. سه گلری که هیچ‌کدام‌شان در فوتبال ایران حضور ندارند

خط دروازه؛

غافلگیری در کار نیست

روی خط دروازه، اسکوچیچ هیچ سورپرایزی برای هواداران تیم ملی نداشته است. او همانند اردوهای گذشته، همان سه گلر همیشگی را به اردوی جدید هم دعوت کرده است. سه گلری که هیچ‌کدام‌شان در فوتبال ایران حضور ندارند. علیرضا بیرانوند و پیام نیازمند در پرتغال توپ می‌زنند و امیر عابدزاده هم به تازگی از پرتغال به اسپانیا رفته است. اگر اتفاق خاص و عجیبی رخ ندهد و مصدومیتی در کار نباشد، به نظر می‌رسد در نهایت همین سه سنگربان به عنوان گلرهای تیم ملی در فهرست ایران برای جام جهانی هم قرار خواهند گرفت. رقابت بین بیرو و امیر این روزها کمی جدی‌تر شده و عابدزاده امیدوار است بتواند پیراهن شماره یک تیم ملی را به دست بیاورد. نیازمند اما همچنان به عنوان دروازه‌بان سوم در اردوهای تیم ملی دیده می‌شود.

خط دفاعی؛ سیاوش و کنعانی هم‌تیمی شدند!‌

هشت مدافع مختلف در فهرست جدید تیم ملی دیده می‌شوند که سه نفر آنها شاغل در لیگ برتر هستند. نکته جالب و البته حاشیه‌ساز این فهرست، دعوت از محمدحسین کنعانی‌زادگان بعد از حواشی مربوط به اتوبوس تیم ملی است. ماجرایی که ثابت می‌کند خط خوردن رامین رضاییان از تیم اسکوچیچ هم دلایلی غیرفنی نداشته است. اسکو تصمیم گرفته محمدحسین را به اردوها دعوت کند و فدراسیون هم مشکلی در این خصوص نتراشیده است. با این وجود گفته می‌شود که پرونده این فوتبالیست همچنان در کمیته اخلاق باز است و این احتمال وجود دارد که او با محرومیت‌های سنگینی در تیم ملی روبه‌رو شود و حتی شانس همراهی این تیم را از دست بدهد. کنعانی در تیم ملی با سیاوش یزدانی همبازی خواهد شد. دو بازیکنی که زمانی حواشی عجیب و غریبی را روبه‌روی هم سپری کردند و رابطه چندان دوستانه‌ای با هم نداشتند. سومین دفاع میانی دعوت شده به تیم ملی، شجاع خلیل‌زاده است. بازیکنی که این روزها برای الریان به میدان می‌رود و البته جایگاه ثابتی هم در تیم ملی دارد. نفر چهارم مدافعان میانی تیم هم مجید حسینی است که در لیگ ترکیه توپ می‌زند. بازیکنی که این اواخر در تیم ملی نیمکت‌نشین بوده است. فهرست تیم ملی چهار دفاع کناری هم دارد. صالح حردانی و صادق محرمی در سمت راست و میلاد محمدی و امید نورافکن در سمت چپ به تیم ملی دعوت شده‌اند. جالب اینکه در این فهرست خبری از جعفر سلمانی نیست. بازیکنی که قبل از رسیدن به اوج آمادگی و درخشیدن در ترکیب استقلال، همواره جای ثابتی در تیم اسکوچیچ داشت.

خط هافبک؛ تو هافبک نیستی!

در مرکز زمین هم شرایط نفرات تیم ملی نسبت به گذشته تغییرات چندانی نداشته است. سعید عزت‌اللهی، احمد نوراللهی، احسان حاج‌صفی و میلاد سرلک، هافبک‌های وسط تیم دراگان به حساب می‌آمدند و کمال کامیابی‌نیا که ابتدا در فهرست انتظار قرار داشت، سرانجام به اردو راه پیدا کرد تا به همراه سایر نفرات تیم به تمرین‌ها ملحق شود. خط هافبک تیم ملی، مهره‌های هجومی‌تری هم دارد. وحید امیری، مهدی ترابی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش و علی قلی‌زاده هم در بین هافبک‌های تیم ملی دیده می‌شوند. جالب اینکه در فهرست ارائه شده از سوی فدراسیون، نام اللهیار صیادمنش در بین هافبک‌های تیم ملی دیده می‌شود. با این وجود نمی‌شود با هیچ معیار و فاکتوری، این فوتبالیست جوان را یک هافبک دانست. این دومین حضور متوالی صیادمنش در اردوی تیم ملی خواهد بود.

خط حمله؛ این ترکیب بین‌المللی

همان‌طور که دراگان اسکوچیچ اعلام کرده بود، مهدی طارمی دوباره به اردوی تیم ملی برگشت تا پس از غیبت در یک اردو، دوباره به صلح با سرمربی تیم ملی برسد. سردار آزمون هم که به تازگی با بایرلورکوزن در فوتبال آلمان قرارداد بسته، یکی از مهم‌ترین مهره‌های این روزهای تیم ملی به حساب می‌آید. کریم انصاری‌فرد، کاوه رضایی و مهدی قایدی هم همچنان در اردوهای تیم ملی هستند. این فهرست اما یک بازیکن تازه‌وارد هم دارد. شهاب زاهدی برای اولین بار به اردوی تیم ملی دعوت شده است.

فهرست انتظار

امیرحسین حسین‌زاده و مهدی مهدی‌پور به خاطر ابتلا به کرونا به اردوی تیم ملی نرسیده‌اند. این تیم اما یک فهرست انتظار دارد که محمدرضا اخباری، دانیال اسماعیلی‌فر، عارف آقاسی، زبیر نیک‌نفس و سروش رفیعی در آن دیده می‌‎شوند. قرار گرفتن دانیال در فهرست انتظار با وجود درخشش خیره‌کننده او در لیگ برتر، کمی عجیب به نظر می‌رسد. دانیال بدون شک بهترین مدافع کناری نیم‌فصل اول لیگ برتر بوده است.