مسابقات قهرمانی آسیا هندبال ایران از 28 دی تا 11 بهمن به میزبانی عربستان برگزار خواهد شد. مسابقاتی که ابتدا ایران میزبانی آن را بر عهده داشت اما زمانی که کرونا در کشور جولان می‌داد، عربستانی‌ها موفق شدند میزبانی را به دست بیاورند. در هر حال تیم ملی کشورمان که سرمربی جدیدی روی نیمکت دارد، این روزها خود را آماده این میدان می‌کند. در همین راستا چهارمین اردوی تیم ملی از ۲۸ آذر در تالار هندبال تهران آغاز می‌شود و تا پنج دی ادامه دارد. بعد از آن ملی‌پوشان عازم تورنمنت رومانی خواهند شد و در رومانی با سه تیم رومانی، سوییس و ترکیه مسابقه خواهند داشت. تیم ملی هندبال ایران بعد از تورنمنت رومانی به ایران خواهد آمد و بعد از یک استراحت چند روزه و اردوی هفت روزه عازم اسپانیا خواهد شد. ملی‌پوشان در اسپانیا نیز با تیم‌های ملی اسپانیا، ژاپن و لهستان دیدار خواهند کرد. ملی‌پوشان بعد از بازگشت از اسپانیا یک اردوی چند روزه در تهران خواهند داشت و بعد از آن برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا عازم عربستان خواهند شد. فرناندز سرمربی تیم ملی ایران ۲۳ بازیکن را به چهارمین مرحله اردوی تیم ملی دعوت کرده است. امیدرضا سرپوشی، محمد سیاوشی، علی رحیمی، مجتبی حیدرپور، محمدرضا کاظمی، سید سعید علوی، یونس آثاری، محمد کیانی، محمدعلی قاسمی، یاسین کبیریان، کیارش طاهری، محمد غلامی، ا...‌کرم استکی، پویا نوروزی‌نژاد، احسان ابویی، سیدمهدی موسوی، مهرداد صمصامی، افشین صادقی، شهاب صادق‌زاده، حسین جهانی، جلال کیانی، محمدرضا اورعی و سجاد استکی اسامی دعوت‌شدگان به این اردو است. البته هنوز مشخص نیست که کدام بازیکنان به تورنمنت رومانی و اسپانیا دعوت خواهند شد.

با وجود این برنامه‌ریزی و دیدارهای دوستانه‌ای که با تیم‌های دیگر کشور در پیش است، باز هم نمی‌توان گفت که شاگردان فرناندز در میدان آسیایی کار راحتی دارند. آنها در این مسابقات با عربستان میزبان استرالیا و هند همگروه هستند. البته رقیب اصلی ایران را باید عربستان دانست. تیمی که بعد از گرفتن میزبانی، به دنبال شکست ایران است تا صدرنشین گروه باشد. مسعود ظهرابی مربی تیم ملی درباره حریفان ایران گفت:«هند، استرالیا و عربستان میزبان ما در قهرمانی آسیا هستند. به نظر خودم مشکلی در بازی با هند و استرالیا نخواهیم داشت. اما بازی با عربستان برای ما خیلی حیاتی است. خیلی مهم است که ما در بازی مقابل عربستان برنده باشیم تا به عنوان سرگروه به مرحله بعدی برویم. در این شرایط در مرحله بعد گروه راحت‌تری خواهیم داشت. امیدوارم این اتفاق بیفتد. با توجه به این که میزبان مسابقات عربستان است کارمان خیلی سخت است. بازیکنان ما باید با هوش و ذکاوت به زمین مسابقه وارد شوند و ضریب اشتباهات‌شان را پایین آورند. آنها باید آمادگی روحی و روانی خوبی داشته باشند تا بتوانند برنده این دیدار باشند.»

هندبالیست‌های ایران که مدت‌ها اسیر مشکلات مختلف بودند، حالا با حضور فرناندز از انگیزه بسیار بالایی برای بازگشت به مسیر طلایی خود هستند. قهرمانی آسیا هم میدان خوبی است که آنها نشان دهند همچنان پتانسیل این را دارند که یکی از بهترین تیم‌های آسیا باشند.