در یازدهمین و آخرین روز از بازی‌های پارالمپیک توکیو، نمایندگان کشورمان در 6 رشته تیراندازی، تیراندازی با کمان، والیبال، قایقرانی، تکواندو و دوومیدانی به میدان رفتند که حاصل کار آنها کسب دو مدال طلا و دو نقره بود. مدال‌هایی که باعث شد بهترین نتیجه کاروان ایران در ادوار پارالمپیک رقم بخورد و رکورد جدیدی از حیث تعداد مدال و کیفیت‌شان ثبت شود.

روز گذشته در مسابقات قایقرانی، اسلام جاهدی در پاراکانو انفرادی VL2 با ثبت زمان ۵۸.۰۵۷ در گروه خود چهارم شد و نتوانست به فینال راه یابد. اما شهلا بهروزی‌راد در مرحله نیمه نهایی ۲۰۰ متر انفرادی KL3 زنان با زمان ۵۱.۳۱۶ ثانیه در گروه خود سوم و فینالیست شد. او در این مرحله با هفت ورزشکار از کشورهای دیگر رقابت کرد و در نهایت با زمان ۵۲.۷۸۹ ثانیه در رده هفتم قرار گرفت و از رسیدن به مدال بازماند. همچنین در رقابت‌های مقدماتی تپانچه ۵٠ متر  P4  مختلط کلاس SH1 ساره جوانمردی و سمیرا ارم در خط آتش قرار گرفتند. ارم با امتیاز ۴۶۵ - ۳x در رده ٣۴ و آخر جدول مقدماتی قرار گرفت و از صعود به فینال بازماند. اما جوانمردی با امتیاز ۵۳۹ -۵x در رده سوم جدول رقابت مقدماتی قرار گرفت و به فینال صعود کرد اما درنهایت از رسیدن به مدال بازماند. این در حالی است که جوانمردی در این ماده رکورددار است. او در پارالمپیک ٢٠١۶ با ثبت امتیاز ١٨٩.۵ رکورد پارالمپیک را به نام خود ثبت کرد.

در مسابقات تیمی میکس تیراندازی با کمان هم زهرا نعمتی و غلامرضا رحیمی که پس از استراحت در دور نخست، با شکست بریتانیا به نیمه‌نهایی رسیدند، در این مرحله زیر بارش باران به مصاف تیم ایتالیا رفتند اما با یک اشتباه و شکست پنج بر سه در این مسابقه به فینال نرسیدند. آنها در دیدار رده‌بندی به مصاف چین رفتند و با قبول شکست 6 بر دو مدال برنز را از دست دادند. با این حال روز گذشته نعمتی عضو شورای کمیته بین‌المللی پارالمپیک شد تا حداقل یک اتفاق خوب را تجربه کند.

همچنین در مرحله نهایی مسابقات پرتاب وزنه در ماده  F34سیامک صالح فرج‌زاده با پرتاب ۱۰ متر و ۸۰ سانتی‌متر در رده ششم قرار گرفت. اما بیت‌سیاح دوومیدانی را در مسیر مدال نگه داشت. او در مرحله نهایی پرتاب نیزه کلاس F41 با پرتاب ۴۳ متر و ۳۵ سانتی‌متر مدال نقره را از آن خود کرد. در ماده پرتاب وزنه ایستاده F63 نیز سجاد محمدیان با پرتاب ۱۴ متر و ۸۸ سانتی‌متر، عنوان دوم را از آن خود کرد و جمع مدال‌های نقره ایران را به عدد ۱۱ رساند.

اما یکی از دلچسب‌ترین مدال‌های طلا را در توکیو ملی‌پوشان والیبال نشسته به دست آوردند. شاگردان هادی رضایی که جز قهرمانی هدف دیگری نداشتند، از نخستین بازی تا فینال حتی یک ست را هم به رقبا ندادند. آنها آلمان، برزیل، چین و بوسنی و هرزگوین را سه بر صفر شکست دادند و در بازی آخر در حالی برابر کمیته ملی پارالمپیک روسیه قرار گرفتند که رقیب هم برای طلا می‌جنگید. درنهایت این تیم ایران بود که تک مدال تیمی کاروان را به رنگ طلا ضرب کرد.

همچنین در مسابقات پاراتکواندو رایحه شهاب و اصغر عزیزی وارد شیاپ‌چانگ شدند. شهاب که با شکست مقابل گل‌جونوی نایمووا از ازبکستان و پیروزی مقابل دانیلا آندریا مارتینز مارسیکال از مکزیک و رجایی آکرماش از مراکش به دیدار رده‌بندی وزن ۵۸+ کیلوگرم راه یافته بود، برای دستیابی به مدال برنز با ایمی تروسدیل از بریتانیا روبه‌رو شد و با نتیجه ۳۱ بر ۴۱ تن به شکست داد تا سکوی این مسابقات را از دست بدهد. اما عزیزی که با شکست نمایندگان کاستاریکا و کمیته ملی پارالمپیک روسیه به فینال رسیده بود، با نتیجه 12 بر 10 ایوان میکولیچ از کرواسی را هم پشت سر گذاشت تا با ایستادن روی سکوی قهرمانی یک پایان طلایی را برای کاروان کشورمان رقم بزند.