پس از قهرمانی حسن یزدانی در رقابت‌های کشتی قهرمانی آسیا، اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی به عملکرد فوق العاده او پرداخت. اتحادیه جهانی کشتی نوشت:«برای حسن یزدانی فوق‌ستاره کشتی ایران، مسابقات قهرمانی آسیا فقط یک قدم در آماده شدن برای هدف نهایی او یعنی کسب دومین مدال طلای المپیک متوالی در توکیو است. حسن یزدانی یک بار دیگر خودش را ثابت کرد و با برتری مقابل پونیا طلای وزن ۸۶ کیلوگرم را به دست آورد. این کشتی‌گیر که در تنها حضور خود در مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۸ طلا کسب کرده بود، هرگز در معرض خطر قرار نگرفت چراکه با نتیجه ۱۰ بر صفر پونیا را از رده خارج کرد.

یزدانی قبل از مسابقات آلماتی از سال ۲۰۱۹ در هیچ مسابقه‌ای شرکت نداشت و در تلاش بود تا قبل از المپیک توکیو در برخی از مسابقات شرکت تا بتواند از عنوان قهرمانی خود در المپیک ریو دفاع کند. قهرمان آسیا در این باره گفت: مسابقات قهرمانی آسیا رویداد خوبی بود چراکه من می‌خواستم آمادگی خودم را ببینم.

حالا هم تمرینات خود را برای المپیک توکیو ادامه خواهم داد تا بتوانم طلا را کسب کنم، فقط طلا. یزدانی گفت که قصد دارد قبل از توکیو بار دیگر به رقابت بپردازد، اگرچه مشخص نکرد این مسابقات چه رویدادهایی است: من تا المپیک در چند مسابقه دیگر شرکت خواهم کرد تا بتوانم روی خودم و معایبم کار کنم. این آمادگی من برای بازی‌های المپیک و کسب مدال طلا در توکیوست و بسیار مهم است.

یزدانی تاکید کرد که برای بازی‌های المپیک توکیو روی هیچ حریف خاصی تمرکز ندارد.»