آریا طاری

با اعلام رسمی باشگاه منچسترسیتی، دوران 10 ساله سرخیو آگوئرو در این باشگاه در پایان این فصل رسما به پایان خواهد رسید. ستاره آرژانتینی آنقدر در سیتی درخشیده و به اندازه‌ای در این باشگاه موفقیت کسب کرده که سیتیزن‌ها قرار است به زودی مجسمه‌اش را در محوطه بیرونی ورزشگاه اتحاد نصب کنند. این آخرین فصل سرخیو در لباس آبی روشن است و او در پایان فصل با یک قرارداد آزاد، مقصد بعدی‌اش را انتخاب خواهد کرد. از بارسلونا و پی‌اس‌جی به عنوان مقصدهای احتمالی این مهاجم نام برده می‌شود. به بهانه جدایی قریب‌الوقوع آگوئرو از سیتی، بد نیست بهترین لحظه‌های او در لباس این باشگاه را مرور کنیم. لحظه‌هایی که برای هواداران آبی‌های منچستر، فراموش‌نشدنی به نظر می‌رسند.

آگوئــــــــرو

هیچ لحظه‌ای در عمر فوتبالی سرخیو، به این اندازه مهم نبوده است. وقتی که او با یک گل لحظه آخری، توانست تیمش را به قهرمانی دراماتیک در لیگ برتر برساند. در آخرین هفته از فصل 12/2011 لیگ برتر، سیتی برای قهرمانی باید کیو پی آر را شکست می‌داد تا پس از 44 سال قهرمان فوتبال انگلستان شود. در وقت‌های تلف‌شده بازی اما سیتی با نتیجه دو بر یک از حریف عقب بود تا یونایتد در یک قدمی قهرمانی لیگ قرار بگیرد. ادین ژکو مسابقه را به تساوی کشاند و حالا فقط به اندازه چند ثانیه تا پایان مسابقه فاصله بود. سرخیو، توانست آخرین حمله سیتیزن‌ها در این نبرد را به گل تبدیل کند و جام قهرمانی را به ورزشگاه اتحاد بیاورد. صدای گزارشگر بازی و فریاد کشیده اسم آگوئرو، خیلی زود به یک لحظه ماندگار در تاریخ لیگ برتر تبدیل شد. ستاره آرژانتینی سیتی، یکی از مهم‌ترین گل‌های تاریخ این باشگاه را به ثمر رساند. گلی که همه طرفداران یونایتد را به شدت ناامید کرد و قهرمانی را به تیم روبرتو مانچینی هدیه داد.

نابودکننده اولدترافورد

درست به همان اندازه که سیتیزن‌ها شیفته آگوئرو هستند، طرفداران یونایتد از او بیزارند. برای این اتفاق، دلایل متعددی وجود دارد. گل انفرادی فراموش‌نشدنی او به یوتایتد در اولدترافورد، یکی از همین دلایل به شمار می‌رود. گلی که به نوعی همه ویژگی‌های مهم این فوتبالیست را تعریف می‌کند. گلی که قدرت بدنی و در عین حال انعطاف و تعادل او را به بهترین شکل به تصویر می‌کشد. سرخیو قبل از زدن این گل، سه بازیکن منچستریونایتد را دریبل زد و سپس توپ را به گوشه دروازه فرستاد. این برای دومین بار متوالی بود که آبی‌ها در زمین قرمزها به پیروزی می‌رسیدند. یک اتفاق ارزشمند که با درخشش آگوئرو رقم خورد و قبل از آن، به ندرت برای سیتی اتفاق می‌افتاد. سرخیو استاد درخشیدن و گل زدن در شرایط حساس بود و این گل هم در شرایطی کاملا حساس به ثمر رسید و یک پیروزی فوق‌العاده را به آبی‌های منچستر تقدیم کرد.

این گل فراموش نمی‌شود

آگوئرو همیشه هم با سیتی قهرمان نشده و همیشه فصل‌های کاملا موفقیت‌آمیزی با این تیم نداشته اما تقریبا همیشه بهانه‌ای برای لذت بردن و خوشحال شدن به طرفداران باشگاهش داده است. گل دیدنی او به لیورپول با دریبل زدن پپه رینا و باز کردن دروازه از یک زاویه تقریبا غیرممکن، یکی از این لحظه‌ها بود. سیتی در آن نبرد شکست خورد و با یونایتد صدرنشین 9 امتیاز  فاصله گرفت. این تیم در نهایت قهرمانی را از دست داد اما آن گل زیبا و باورنکردنی، بهانه‌ای برای لذت بردن هواداران منچسترسیتی در آن فصل نه‌چندان درخشان به شمار می‌رفت.

شروع رویایی

آگوئرو خودش را به بهترین شکل ممکن به هواداران منچسترسیتی معرفی کرد. تنها 30 دقیقه از اولین مسابقه فصل باقی مانده بود که روبرتو مانچینی این مهاجم آرژانتینی تازه‌وارد را به زمین مسابقه فرستاد. سرخیو در همان دقایق اول پاس گل داد، سپس دروازه حریف را با یک ضربه ساده باز کرد و بعد نوبت به یک شوت خیره‌کننده رسید که دروازه سوانزی را فرو بریزد. همان یک پاس گل و دو گل در 30 دقیقه نشان داد که سیتی چه فوتبالیست فوق‌العاده‌ای را به خدمت گرفته است. از همان مسابقه به بعد، آگوئرو در ترکیب فیکس تیم قرار گرفت و دیگر از این ترکیب خارج نشد. شروع او در لباس سیتی، بی‌نهایت درخشان و رویایی

به نظر می‌رسید.

پیش به سوی فینال

درست هفت سال قبل در چنین روزهایی، سیتی در نیمه نهایی جام اتحادیه به چلسی رسید. یک مسابقه حساس و نزدیک که با درخشش ویژه سمیر نصری و سرخیو آگوئرو به سود سیتزین‌ها تمام شد. من‌سیتی در این مسابقه، کاملا برتر از حریف نشان داد و برای دومین بار در سه سال، به فینال اف.ای.کاپ رسید. گلی که سرخیو آگوئرو در این نبرد وارد دروازه حریف کرد، چهل و پنجمین گل او در لباس سیتی بود. یک گل فوق‌العاده برای بازیکنی که هیچ‌وقت از درخشیدن و ناامید کردن مدافعان حریف دست نمی‌کشد و از عادت گل زدن، سیر نمی‌شود.

هت‌تریک شماره یک

سپتامبر 2011، اولین هت‌تریک آگوئرو با لباس سیتی اتفاق افتاد. او در جریان پیروزی سه بر صفر تیمش روبه‌روی ویگان، هر سه گل مسابقه را به ثمر رساند. اولین گل او با کات بک داوید سیلوا رقم خورد. داوید سیلوا و سمیر نصری در این نبرد دو پاس گل دیگر هم به سرخیو دادند تا او یکی از بهترین نمایش‌هایش با لباس سیتی را پشت سر بگذارد. اگر فکر می‌کنید این فقط یک اتفاق بوده و دیگر تکرار نشده، سخت در اشتباه هستید. چراکه آگوئرو بعد از این، 11 هت‌تریک دیگر هم در لیگ برتر انجام داده است. او همین حالا رکورددار تعداد هت‌تریک در تاریخ لیگ برتر به شمار می‌رود.

اولین صعود اروپایی

اولین صعود تاریخ سیتی به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان، با درخشش سرخیو آگوئرو اتفاق افتاد. او در جریان پیروزی پنج بر دو تیمش روبه‌روی زسکامسکو، دو گل تماشایی برای سیتیزن‌ها به ثمر رساند. او در کنار این دو گل، یک پاس گل هم به هم‌تیمی‌ها داد تا یک نمایش فوق‌العاده را در اروپا پشت سر گذاشته است. بدون هیچ شکی، بزرگ‌ترین حسرت سرخیو در لباس سیتی، نرسیدن به یک قهرمانی اروپایی در این باشگاه بوده است. آگوئرو امید زیادی دارد با قهرمانی در این فصل از لیگ قهرمانان اروپا، به این حسرت بزرگ پایان بدهد و قبل از جدایی از سیتی، برای یک بار هم که شده لیگ قهرمانان را فتح کند.

چرا همیشه تو!

اگر پیروزی 6 بر یک روبه‌روی یونایتد را یکی از مهم‌ترین لحظه‌های تاریخ سیتی بدانیم، آگوئرو در این لحظه نیز سهیم بوده است. شاید خیلی‌ها آن بازی را با درخشش ماریو بالوتلی و تی‌شرت معروف او به یاد بیاورند اما سرخیو در تاریخ سیتی، مهره‌ای به مراتب محبوب‌تر، موفق‌تر و درخشان‌تر از آگوئرو بوده است. مرد آرژانتینی خط حمله سیتی، در آن مسابقه نیز موفق به گل‌زنی شد. او در آن مسابقه روی پاس میکا ریچاردز، گل سوم تیمش را به ثمر رساند و فروپاشی یونایتد را رقم زد. من‌سیتی با این برد، در صدر جدول با پنج امتیاز بالاتر از یونایتد قرار گرفت و وضعیت روحی بسیار خوبی پیدا کرد. درست از همان لحظه بود که همه طرفداران سیتی باور کردند که تیم‌شان می‌تواند قهرمان لیگ برتر باشد و این اتفاق در نهایت به حقیقت تبدیل شد.

روبه‌روی یک طلسم تاریخی

سرخیو آگوئرو مرد شکستن طلسم‌های بزرگ و تاریخی در سیتی بوده است. سال 2011 او تنها گل تیمش در جریان پیروزی خارج از خانه برابر آرسنال را به ثمر رساند. جالب است بدانید که این اولین برد خارج از خانه سیتی روبه‌روی توپچی‌ها پس از 36 سال بود. آرسنال آن روزها بسیار آماده به نظر می‌رسید و رقبای زیادی را شکست داده بود اما درخشش آگوئرو، همه چیز را به سود سیتی تغییر داد و این تیم را صاحب یک برتری حیاتی در شمال لندن کرد.

قهرمانی 98 امتیازی

آخرین قهرمانی آگوئرو با سیتی در لیگ برتر تا امروز، یک قهرمانی خاص و فوق‌العاده بوده است. سیتی در سال 2019 با 98 امتیاز قهرمان لیگ برتر شد. آن هم در شرایطی که در یک رقابت استثنایی، تیم دوم جدول یعنی لیورپول 97 امتیاز به دست آورده بود. سرخیو در آن فصل بهترین گل‌زن باشگاه سیتی و چهارمین گل‌زن برتر لیگ فوتبال انگلیس لقب گرفت.