خیلی‌ها تصور می‌کردند این تیمو ورنر باشد که به حضور روبرت فیرمینو در مثلث هجومی لیورپول پایان می‌دهد. برخلاف همه پیش‌بینی‌ها اما ورنر راهی باشگاه چلسی شد و لیورپول در پایان یک پنجره نقل و انتقالات بسیار خلوت، با یکی از مهره‌های ولورهمپتون قرارداد امضا کرد. با وجود همه استعدادهای دیوگو ژوتا، خرید او برای هواداران لیورپول یک خبر میخکوب‌کننده به نظر نمی‌رسید. چراکه او شباهتی به یک سوپراستار نداشت و پیش‌بینی می‌شد در تیم کلوپ به نیمکت دوخته شود اما دیگو پیش‌بینی‌ها را به عجیب‌ترین شکل ممکن به هم زد. در دیدار این هفته لیورپول در لیگ قهرمانان روبه‌روی آتالانتا، ژوتا در ترکیب اصلی قرار گرفت و بابی فیرمینو مسابقه را از روی نیمکت شروع کرد. ژوتا به خوبی از این فرصت بهره برد و با یک هت‌تریک استثنایی، نقش مهمی در پیروزی پنج گله تیمش در این نبرد داشت. جالب است بدانید که او همین حالا در سال 2020 بیشتر از فیرمینو برای لیورپول گل زده است.

آن هم در حالی که حدود 2000 دقیقه کم‌تر از ستاره برزیلی سابقه بازی برای این تیم در این سال میلادی را دارد. ژوتا در زمانی حدود 10 روز، 6 گل برای لیورپول به ثمر رسانده و روزهای فوق‌العاده‌ای را در ترکیب این تیم سپری کرده است. نکته مهم در مورد این ستاره، تنوع گل‌های زده او به نظر می‌رسد. دیوگو در فرار از عمق، بسیار خوب نشان می‌دهد و در زدن ضربات نهایی، ایده‌آل عمل می‌کند. او در حمله بسیار سبک‌بال است و اعتماد به نفس قابل توجهی هم دارد. ژوتا تا امروز تنها پنج بازی فیکس برای لیورپول انجام داده و در همین پنج بازی فیکس، هفت گل به ثمر رسانده است. او همین هفته در لیگ برتر، یک گل سه امتیازی بسیار تعیین‌کننده برای تیمش زد و در لیگ قهرمانان اروپا نیز یک هت‌تریک استثنایی را پشت سر گذاشت. با این روند، به نظر می‌رسد فیرمینو باید تا مدت بسیار زیادی به نشستن روی نیمکت لیورپول عادت کند.

دیوگو، پدیده جدید تیم کلوپ است. مرد آلمانی همیشه سابقه بسیار خوبی در کمک به پیشرفت مهره‌های جوان داشته و حالا ژوتا زیر نظر او، روز به روز بهتر می‌شود. این فوتبالیست پرتغالی، محصول آکادمی باشگاه پاکوس د فریرا به شمار می‌رود. شاید تماشای درخشش او بیشتر از هر کسی برای دیگو سیمئونه و آتلتی دشوار باشد. چراکه این فوتبالیست در سال 2016 به عضویت رسمی اتلتیکو درآمد اما حتی یک بازی در لالیگا هم انجام نداد و به صورت قرضی به پورتو و ولورهمپتون رفت. پس از درخشش در ترکیب وولوز، انتظار می‌رفت آتلتی این بازیکن را برگرداند اما این اتفاق رخ نداد و در نهایت لیورپولی‌ها ژوتا را به خدمت گرفتند. دیوگو اصلا به زمانی برای تطبیق با تیم جدیدش نیاز نداشته است. او به سرعت توانسته توجه همه هواداران لیورپول را جلب کند و به یک مهره بسیار محبوب برای تیمش تبدیل شود. به نظر می‌رسد در ادامه رقابت‌های این فصل، ژوتا جایگاه کاملا ثابتی در ترکیب قرمزها داشته باشد. چراکه نادیده گرفتن فرم استثنایی او، تقریبا محال خواهد بود.