آریا طاری

با پایان مهلت قانونی ثبت نام نامزدهای فدراسیون دوچرخه سواری، این رشته وارد فاز تازه‌ای شده است. تا اینجای کار 16 کاندیدا برای حضور در رقابت ریاست ثبت نام کرده‌اند و باید دید بعد از پروسه تایید صلاحیت‌ها، چه کسانی در روز مجمع حاضر خواهند شد.

سیدرضا میرابوطالبی، مهرداد صفرزاده، حسین میرعلی‌ اکبری، علی نعمتی خیاوی، ادگار شمعونیان، ابراهیم آلبونعیمی، سعید میرزایی، سیدحمید علوی، عبدالرحمن قاسمی نافچی، نوربخش عسکری، علی جدیدالاسلامی، مجیدمجیدزاده، محمدرضا محسنی، محمود رشیدی، حامد جولائی و محسن سلگی اسامی این 16 نفر هستند که باید دید چند نفرشان برای حضور در مجمع تایید صلاحیت می‌شوند. در بین 16 نفری که برای رسیدن به ریاست فدراسیون دوچرخه‌سواری ثبت نام کردند، شاید بتوان گفت محسن سلگی نام‌آشناترین آنها است. سلگی سال‌ها در دوچرخه‌سواری فعالیت داشته و چه به عنوان مربی و چه به عنوان مدیر تیم‌های ملی و دبیر فدراسیون مسئولیت داشته است. او همچنین در سال 95 به عضویت کمیته جهانی دوچرخه‌سواری نظامیان جهان هم درآمد. سلگی در این دوره هم به عنوان دبیر فدراسیون مشغول به کار بود و حتی به عنوان دبیر مجمع هم منصوب شد و ثبت نام کاندیداها را انجام داد. در نهایت او به عنوان آخرین نفر در انتخابات ریاست فدراسیون ثبت نام کرد و بعد از ثبت نام از سمت دبیری خود استعفا داد.  محسن سلگی درباره ورودش به انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری گفت:«من پس از اینکه در انتخابات ثبت نام کردم، بلافاصله استعفای خود را از دو سمت دبیر فدراسیون و دبیر مجمع به افشین داوری سرپرست فدراسیون و وزارت ورزش ارائه کردم.» حال باید دید سلگی که به دلایلش برای حضور در انتخابات اشاره‌ای نکرده است، در صورت رسیدن به روز مجمع، با تجربه‌ای که در سال‌ها حضورش در دوچرخه‌سواری داشته، می‌تواند رای اعتماد را از اعضای مجمع بگیرد و این بار نامش به عنوان رییس فدراسیون مطرح شود یا نه.

دبیر جدید به زودی معرفی می‌شود

پس از استعفای محسن سلگی از دبیری فدراسیون و مجمع، افشین داوری سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری که خودش در انتخابات فدراسیون شطرنج ثبت نام کرده است، درباره تعیین تکلیف پست دبیری فدراسیون دوچرخه سواری توضیحاتی ارایه داد. افشین داوری در این باره عنوان داشت:«بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم و در چند روز آینده تکلیف سمت دبیری فدراسیون مشخص می‌شود.»

او همچنین در مورد زمان احتمالی برگزاری انتخابات نیز تصریح کرد:«۱۶ نفر در انتخابات ثبت نام کردند. ابتدا باید جلسه تطبیق صلاحیت‌ها برگزار شود و پس از آن باید احراز صلاحیت‌ها از نهادهای نظارتی انجام شود. فکر می‌کنم ممکن است تا خرداد تکلیف تایید صلاحیت‌ها مشخص شود. به محض اینکه تایید صلاحیت‌ها اعلام شود، در فاصله ۱۰ تا ۱۵ روز پس از آن، وزارت ورزش زمان برگزاری انتخابات را تعیین می‌کند.»

مثل بیشتر انتخابات‌‌های دیگر، در دوچرخه‌ سواری هم شاهد این هستیم که برخی از نامزدها برای جمع کردن آرا خود را گزینه وزارت ورزش معرفی کرده‌‌اند. موضوعی که وزارت ورزش همیشه آن را رد و اعلام کرده است که در مجمع‌های انتخابات فدراسیون از گزینه‌ای حمایت نمی‌کنند. واکنش افشین داوری به تکرار این اتفاق در انتخابات دوچرخه سواری هم این‌چنین است که می‌‌گوید:«شاید خیلی این حرف‌ها را بزنند اما رای مجمع تعیین کننده است و مجمع تعیین می‌کند که چه کسی رییس شود. ممکن است خیلی‌ها بگویند وابسته به جاهایی هستند اما تا به امروز هیچ کدام از این حرف‌ها نتیجه را تعیین نکرده و تعیین کننده آرا مجمع بوده است.»

داوری در ادامه گفتگوی جدیدش همچنین در مورد ادامه‌دار بودن توقف ساخت و ساز ساختمان فدراسیون تصریح کرد:«هنوز پولی به حساب ما واریز نشده است و امیدوارم تا پایان سال یک قسط که دستور وزیر را دارد، واریز شود تا کار را شروع کنیم. امیدوارم بتوانیم زودتر از خوابگاه ملی‌پوشان خارج شویم.»

سرپرست فدراسیون در پاسخ به این پرسش که محمود رشیدی هم که کاندیدا شده همچنان سمت مشاور را در فدراسیون دارد یا خیر، گفت:«رشیدی پست خاصی ندارد و در برخی امور اقتصادی و اجتماعی کمک می‌کند و پست خاص و حساسی ندارد.»