دور رفت لیگ برتر والیبال با قهرمانی فولاد سیرجان به پایان رسید و تیم‌های شهرداری ارومیه، فولاد مبارکه سپاهان اصفهان و لبنیات هراز آمل در رتبه‌های دوم تا چهارم قرار گرفتند. اما در این مطلب نگاهی آماری به 15 هفته نیم‌فصل نخست داریم. در دور رفت لیگ برتر والیبال مردان، 91 دیدار برگزار شد که تیم‌های فولاد سیرجان، شهرداری ارومیه و فولاد مبارکه سپاهان با 11 برد بهترین عملکرد را از نظر تعداد پیروزی داشتند و تیم‌های لبنیات هراز آمل با 10 برد و سایپا و شهداب با 9 برد، به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا ششم قرار گرفتند. تیم‌های راه‌یاب ملل کردستان و آذرباتری ارومیه نیز به ترتیب با دو و یک برد، در پایان دور رفت مرحله مقدماتی در رتبه‌های سیزدهم و چهاردهم جدول رده‌بندی قرار گرفتند.

در 91 دیدار دور رفت، 44 مسابقه یعنی 48.35 درصد دیدارها با نتیجه سه بر صفر به پایان رسید، 34 بازی برابر با 37.36 درصد در چهار ست برنده مسابقه معرفی شد و در 13 دیدار نیز فاتح میدان در ست پنجم مشخص شد که برابر با 14.29 درصد مسابقات است. نکته جالب این آمار، پیروزی سه بر صفر لبنیات هراز آمل در هشت دیدار از 10 برد مقابل حریفان است که بهترین عملکرد در بین 14 تیم این داده آماری است و نشان از اقتدار آملی‌ها در لیگ دارد. فولاد سیرجان صدرنشین در 6 مسابقه از 11 برد و تیم‌های شهرداری ارومیه و فولاد سپاهان در پنج دیدار از 11 برد، با نتیجه سه بر صفر فاتح میدان شدند.

 در دور رفت 333 ست مسابقه برگزار شد که میانگین ست هر مسابقه 3.65 می شود. تیم‌های فولاد مبارکه سپاهان (35 برد و 14 باخت ست) و فولاد سیرجان (36 برد و 12 باخت ست) بیشترین ست بازی را در اختیار دارند که به ترتیب در 49 و 48 ست مسابقه به میدان رفته‌اند. 14 تیم شرکت کننده در لیگ برتر والیبال مردان در 91 مسابقه دور رفت، 15 هزار و 11 پوئن به دست آوردند که میانگین پوئن هر دیدار 165 امتیاز می شود. میانگین پوئن هر ست دور رفت لیگ برتر والیبال مردان نیز 45.07 پوئن است. دور برگشت این رقابت‌ها در حالی در آستانه برگزار شدن است که بار دیگر تهران میزبان است و قرار است مسابقات مانند دور رفت و این بار با ویدیو چک برگزار شود.