اوضاع در ووشو اصلا آرام به نظر نمی‌رسد. فدراسیونی که سال‌ها در سایه آرامش و موفقیت روزگار می‌گذراند، حالا بیش از هر چیز با تنش و حاشیه دست به گریبان است. تمام حواشی ووشو از برملا شدن راز دو ساله دو ووشوکار یعنی حمیدرضا قلی‌پور کاپیتان سابق تیم ملی و معین تقوی آغاز شد. ورزشکارهایی که در جام جهانی 2018 چین از مدال‌آوران ایران بودند اما با مثبت شدن تست‌های دوپینگ‌شان مواجه شدند که البته این موضوع تا همین اواخر مسکوت مانده بود. موضوع‌های مهم در این باره خداحافظی قلی‌پور از میادین بود که گفته می‌شود به دنبال ماجرای دوپینگش اتفاق افتاده است. در واکنش به این موضوع هم فدراسیون فعلی که تحت ریاست امیر صدیقی قرار دارد و هم مهدی علی‌نژاد رییس سابق این فدراسیون اعلام کردند که فدراسیون وظیفه‌ای در قبال اعلام این دوپینگ‌ها نداشته است. البته باز هم نمی‌توان فدراسیون ووشو را کاملا در این باره بی‌تقصیر دانست چراکه موارد دیگری هم وجود دارد که انتظار می‌رفت فدراسیون آنها را انجام دهد. مثل اعلام پس گرفته شدن مدال‌ها. در هر حال این اتفاقات نه می‌تواند عملکرد 13 ساله علی‌نژاد و نه تمام افتخارات قلی‌پور را زیر سوال ببرد. اما نکته مهم اینجاست که این پایان حواشی ووشو نبود.

مدتی بعد از اعلام شدن این دو تست دوپینگ، شنیده شد که دوپینگ سومی هم در راه است. این بار تست دوپینگ نه در جام جهانی که از نظر علی‌نژاد تورنمنت مهمی نیست، بلکه در قهرمانی جهان اتفاق افتاده بود. ماجرایی که هر روز بیشتر پیچیده‌ می‌شود. نفر سومی که با مثبت شدن تستش مواجه شد مریم هاشمی بود. سانداکاری که پس از دو سال خداحافظی از میادین بار دیگر به سکو بازگشت و در انتخابی پرحاشیه و چند مرحله‌ای تیم ملی مقابل سهیلا منصوریان عازم قهرمانی جهان چین شد. خواهران منصوریان آن زمان معتقد بودند که حق سهیلا در این انتخابی‌ها خورده شده و فدراسیون چون نمی‌خواسته سه خواهر در کنار هم باشند، این کار را انجام داده است. موردی که بعد از اعلام شدن دوپینگ هاشمی بار دیگر بولد شد و شهربانو و سهیلا به آن واکنش نشان دادند.

شهربانو با انتشار پستی در فضای مجازی بار دیگر از خواهرش حمایت کرد و خطاب به علی‌نژاد از این نوشت که مریم هاشمی برای رسیدن به هدفش دوپینگ کرد و بعد از کسب طلای جهان خوشحالی کرد و آن زمان خواهرش اشک می‌ریخت. پس از این واکنش‌ها فدراسیون برای شهربانو و سهیلا کمیته انضباطی تشکیل داد و درنهایت حکم آنها اعلام شد. بر اساس این حکم شهربانو به مدت 20 ماه و سهیلا به مدت هشت ماه از حضور در میادین محروم شدند. ناطقی نایب‌رییس بانوان فدراسیون ووشو در مصاحبه‌ای اعلام کرد که ادعای شهربانو مبنی بر اینکه سه بار دست خواهرش در انتخابی‌های تیم ملی بالا رفته و حق او برای اعزام به جهانی بود، کذب است. موردی که بار دیگر واکنش شهربانو را به دنبال داشت و به ناطقی یادآوری کرد که او در انتخابی‌ها ناظر مسابقات بوده است. فدراسیون ووشو پس از صدور این احکام فرصتی را برای اعتراض سهیلا و شهربانو در نظر گرفته است که اعتراض کنند. گویا این دو خواهر نامه اعتراض‌شان را نیز آماده کرده‌اند. شهربانو ‌منصوریان درباره حق اعتراض‌شان گفته است:«بنده حتما اعتراض می‌کنم چون کل زندگی‌ام را در این ورزش گذاشته‌ام، بارها پایم در این‌ ورزش شکسته است، آسیب دیده‌ام‌ و دوباره تلاش کرده‌ام. یک نفر دیگر دوپینگ کرده، آن‌وقت باید من محروم شوم؟ منی که حتی قرص سرما خوردگی را هم نمی‌خورم محروم کرده‌اند. خدا شاهد است که اگر من دوپینگی بودم روزگارم را سیاه می‌کردند.» در هر حال به نظر می‌رسد اتفاقات و حواشی ووشو سر دراز دارد و بعید به نظر می‌رسد این رشته فعلا به ساحل آرامش برگردد.