آریا رهنورد

در شرایطی که بسیاری از تیم‌های اروپایی، از کمبود ستاره رنج می‌برند، یوونتوس با مشکل عجیب ازدحام ستاره‌ روبه‌رو شده است. تبحر خاص آنها در خرید بازیکنانی با قرارداد آزاد، حالا کمی بیشتر از ظرفیت یک تیم فوتبال شده و بیانکونری را در معرض تنش قرار داده است. یووه، پرمهره‌ترین باشگاه این روزهای فوتبال اروپا به شمار می‌رود اما به همین خاطر، دو بازیکن این تیم جایی در فهرست اروپایی تیم‌شان نداشته‌اند. زیاد بازیکن داشتن، می‌تواند تهدید بزرگی برای یک تیم تلقی شود. به ویژه وقتی ساری روی نیمکت آن تیم نشسته باشد! یووه تنها تیم بزرگ اروپاست که می‌تواند پس از انجام چندین خرید تابستانی، همچنان تراز مالی‌اش را مثبت نگه دارد. آنها در این فصل ورودی‌های تازه‌ای داشتند و همه نفرات کلیدی‌شان را نیز حفظ کردند اما باز هم تراز نقل و انتقالاتی‌شان مثبت 15 میلیون پوند بود. با این حال فصل جدید برای قهرمان تکراری سری آ، چندان فوق‌العاده آغاز نشده است. انتشار فهرست این تیم برای فصل تازه لیگ قهرمانان اروپا، تنش‌های زیادی را در باشگاه به وجود آورد. فهرست اروپایی بیانکونری، دو غایب بزرگ داشت. امره جان و ماریو مانژوکیچ، این فصل نمی‌توانند در لیگ قهرمانان اروپا برای یوونتوس به میدان بروند. این ماجرا هر دو ستاره را به شدت عصبانی کرده است. آنها مائوریتسیو ساری را مقصر چنین اتفاقی می‌دانند و به این باور رسیده‌اند که سرمربی باشگاه از خودش صداقت کافی نشان نداده است. نام این دو بازیکن سرشناس در حالی از فهرست یووه خارج شده که بازیکنانی مثل پینسوگلیو و دمیرال، در این فهرست حضور دارند. به نظر می‌رسد این ماجرا بیشتر از پر بودن ظرفیت بازیکن در این باشگاه ایتالیایی، به «لجبازی» مائوریتسیو ساری با مدیران باشگاه برمی‌گردد. ساری بارها نشان داده که در هیچ شرایطی دست از لجبازی برنمی‌دارد. او در چلسی با چند بازیکن خاص به بن‌بست رسید و تا پایان فصل دیگر هیچ‌وقت فرصت بازی را برای آنها فراهم نکرد. او پس از مواجه شدن با اعتراض سسک فابرگاس به نیمکت‌نشینی، این بازیکن را به طرف درهای خروجی چلسی هدایت کرد. ماجرای معروف درگیری با کپا آریزابالاگا نیز برای مدت‌ها سوژه اصلی فوتبال انگلیس بود. به نظر می‌رسد لجبازی‌هایی شبیه به این، در دوران تازه سرمربیگری ساری نیز ادامه پیدا کنند. این یکی از چالش‌های بزرگ یووه در فصل جدید خواهد بود.

مدت کوتاهی پس از ملحق شدن به یوونتوس، ساری از مدیران باشگاه خواست تا امره جان و ماریو مانژوکیچ را به فروش برسانند. یووه برای فروش هر دو نفر اقدام کرد. ماریو قرار بود در قرارداد با یونایتد بر سر جذب لوکاکو گنجانده شود اما این انتقال در نهایت لغو شد. یووه تصمیم داشت تا امره جان را در ازای راکیتیچ در اختیار بارسلونا قرار بدهد اما این پیشنهاد نیز سرانجامی نداشت و در نهایت هر دو بازیکن در تیم‌‌شان ماندگار شدند. سرمربی تیم که ظاهرا از فروش نرفتن این دو بازیکن خشمگین به نظر می‌رسید، نام آنها را از لیست اروپایی باشگاه خارج کرد. حالا امره و ماریو نمی‌توانند در این فصل یوونتوس را در لیگ قهرمانان همراهی کنند. این اتفاق احتمالا موجب جدایی هر دو نفر در ژانویه خواهد شد. بدون شک اگر آنها می‌دانستند که چنین سرنوشتی در انتظارشان است، تیم را در روزهای پایانی پنجره نقل و انتقالات ترک می‌کردند. حالا اما دیگر آنها راهی برای خروج از تورین قبل از باز شدن پنجره بعدی ندارند. امره جان که با یک قرارداد آزاد از لیورپول راهی تورین شده بود، خیلی زود عصبانیتش از تصمیم ساری را در معرض نمایش همه قرار داد اما به سرعت مواضعش را تعدیل کرد و جملات مثبتی در مورد یوونتوس در توئیترش نوشت. ماریو مانژوکیچ که در این سال‌ها بخشی از حساس‌ترین گل‌های اروپایی بانوی پیر را به ثمر رسانده نیز از همین حالا پیشنهادهای لیگ برتری‌اش برای زمستان را بررسی کرده است. این اتفاق در حالی رخ داده که کیه‌لینی نیز به دلیل مصدومیت از فهرست خارج شده است. در غیر این صورت، ساری باید نام سه بازیکن را از فهرست اروپایی بیرون می‌گذاشت.

داستان مانژو و امره، تنها دردسر این روزهای ساری در یووه نیست. سیگاری‌ترین مربی دنیای فوتبال، این اواخر به علت ابتلا به بیماری ذات‌الریه در نتیجه مصرف بیش از حد سیگار، دو بازی اول تیمش در سری آ را از دست داده است. مدیران باشگاه به او هشدار داده‌اند که مصرف بیش از حد سیگار را کنار بگذارد اما ساری با این موضوع کنار نخواهد آمد. او به اندازه الگری از مدیران باشگاه حرف‌شنوی ندارد و این موضوع برای یووه دردسرساز خواهد بود. بیانکونری در این فصل، صدای نفس‌های اینتر را بیشتر از همیشه پشت سرش احساس می‌کنند. اینتر با کونته و خریدهای جدید، جان تازه‌ای گرفته و در دو هفته ابتدایی لیگ نیز درخشان ظاهر شده است. یووه که همیشه با دفاع آهنینش شناخته می‌شد اما حالا برابر ناپولی سه گل دریافت کرده است. آنتونیو کونته همان مردی بود که بعد از سال‌ها یوونتوس را به یک قدرت بزرگ در فوتبال ایتالیا تبدیل کرد. شاید حالا سلطنت ایتالیایی این تیم، به دست همین مربی نابود شود.