استقلال و دیگر هیچ

پارس جنوبی بعد از بردن استقلال در هفته چهارم دیگر هیچ تیمی را شکست نداده است. این تیم چهار هفته است خیلی مرتب و منظم بازی‌هایش را یکی‌درمیان با مساوی و شکست به پایان می‌رساند. تیم تارتار این هفته مقابل صدرنشین شگفتی‌ساز لیگ قرار گرفت و بعد از اینکه نیمه اول را یک بر صفر باخت در نیمه دوم گل مساوی را زد و از شکست فرار کرد. یونس شاکری که در هفته‌های قبل به‌عنوان ذخیره طلایی یحیی وارد زمین می‌شد و گل می‌ز این بار از همان ابتدا در ترکیب بود و در دقیقه ۳۳ زهرش را به میزبان ریخت. شاکری با این گل به جمع چهار گله‌های لیگ پیوست و اگر درخشش فوق‌تصور استوکس نبود حالا به همراه سه بازیکن چهار گله دیگر در صدر گل‌زنان قرار داشت.

 

رکورد سپید

سپیدرود باز هم باخت و باز هم گل نزد تا رکورد گل نزدن در لیگ جاری را از نفت مسجدسلیمان تحویل بگیرد. نفت مسجدسلیمان از شروع لیگ ۴۸۸ دقیقه طول کشید تا به اولین گل زده‌اش برسد اما سپیدرود حالا دقیقا ۵۳۲ دقیقه است در گل‌زنی ناکام مانده تا رکورد جدیدی را به جا بگذارد. شاگردان علی کریمی برای دومین هفته متوالی تساوی بدون گل را در دقایق پایانی با شکست عوض کردند تا باز هم بدون امتیاز بمانند. سپیدرود هفته گذشته در دقیقه ۹۰ به پرسپولیس باخت و این بار در دقیقه ۸۵ از پیکان شکست خورد. پیکان هم با این پیروزی به سومین برد متوالی‌اش رسید تا در رده چهارم جدول قرار بگیرد. سایپا بعد از سه برد بالاخره متوقف شد و حالا پیکان روی عدد سه ایستاده است.

 

ذوب شدن در ناکامی

ذوب‌آهن در دقیقه ۹۳ دیرهنگام‌ترین گل هفته را زد و از سومین شکست متوالی‌اش در لیگ هجدهم گریخت. ذوبی‌ها با امید نمازی هر دو بازی قبلی خود را باخته بودند، آن هم در لیگی که هنوز هیچ تیمی در آن بیشتر از دو باخت متوالی نداشت. نمازی امیدوار بود مقابل تیم پایین جدولی و بدون پیروزی نفت آبادان، به یک برد روحیه‌بخش برای فرار از بحران برسد اما برزیلی‌ها با دو گل غیرمنتظره در همان نیم ساعت ابتدایی بازی میزبان را بازنده به رختکن فرستادند. ذوب‌آهن با تلاش فراوان موفق شد یکی از گل‌های خورده را در دقیقه ۵۵ پاسخ بدهد اما تا وقت‌های تلف‌شده بازی همچنان بازنده بود. شکستی که شاید می‌توانست حکم اخراج نمازی را امضا کند بالاخره در دقیقه ۹۳ با یک ضربه پنالتی دست از سر این تیم برداشت.

 

رکورددار جدید

یک روز بعد از دربی بی‌کیفیت تهران در پرگل‌ترین بازی هفته هشتم، علی عبدا...زاده و اشکان دژاگه اولین و آخرین گل‌های تراکتورسازی را وارد دروازه استقلال خوزستان کردند. آنتونی استوکس نیز در فاصله میان این دو گل چهار بار متوالی دروازه حریف را باز کرد تا هم در جمع رکوردداران تاریخ لیگ قرار بگیرد و هم قاطع‌ترین برد فصل را نصیب تبریزی‌ها کند. پیش از این ادینیو با پنج گل در یک بازی رکورددار گل‌زنان خارجی در تاریخ لیگ بود که حالا استوکس با پوکر روز جمعه‌اش پشت سر او قرار گرفته است. تراکتورسازی که طی هفت بازی قبلی ۶ گل زده بود، در این بازی هم به همان اندازه گل زد تا حالا با ۱۲ گل زده بعد از سپاهان دومین خط حمله برتر لیگ را در اختیار داشته باشد.