برانکو ایوانکوویج و وینفرد شفر، چهره‌های ویژه داربی امروز خواهند بود، مربیانی که با جو شهرآورد تهران بیگانه نیستند و انگیزه‌های زیادی برای پیروزی در مهم‌ترین بازی نیم فصل دارند. همین داستان بهانه‌ای شد تا نگاهی به کارنامه این دو مربی در داربی پایتخت داشته باشیم.

داربی سوم

اهمیت حضور وینفرد شفر روی نیمکت استقلال را می‌توان در تفاوت نمایش‌های تیم این مربی در دو داربی گذشته جست‌وجو کرد. او تیم کم‌رمقی را تحویل گرفت که در شهرآورد قافیه را به پنالتی علی علیپور باخت و تیمی ساخت که در مسابقه برگشت، صدرنشین لیگ برتر را با ضربه وریا غفوری شکست داد. شفر تبحر ویژه‌ای در تهییج بازیکنانش و انگیزه دادن به آنها در بازی‌های بزرگ دارد و امیدوار است این توانایی، دومین پیروزی‌اش را در سومین تجربه حضور در شهرآورد تهران رقم بزند. استقلال در شروع فصل نتایج ایده‌آلی به دست نیاورده و هیچ چیز مثل داربی نمی‌تواند وینفرد شفر را از کابوس سرنوشت منصوریان در پایان هفته هفتم نجات بدهد. شفر با شال گردن آشنا و تکاپوی همیشگی از کنار زمین، جریان این بازی بزرگ را دنبال خواهد کرد. او در طول چند دهه مربیگری‌اش، بارها در داربی‌های مختلف حاضر بوده اما این موضوع، هیجان مرد آلمانی برای بازی بزرگ روز پنج‌شنبه را کم نمی‌کند.

داربی هشتم

سرمربی کروات پرسپولیس، برای هشتمین داربی‌‌اش در تهران آماده می‌شود. پس از پیروزی بزرگ مقابل الدحیل و برد خفیف در نبرد با سپیدرود رشت، تیم برانکو در فاصله‌ای بسیار کوتاه دو مسابقه حساس و تعیین‌کننده را با استقلال و السد پشت سر خواهد گذاشت. نبردهایی که شاید سرنوشت فصل پرسپولیس را تا حدود زیادی روشن کنند. در هشتمین شهرآورد، برانکو به دنبال چهارمین پیروزی‌اش خواهد بود. اولین تجربه حضور او در داربی، در آخرین هفته لیگ چهاردهم شکل گرفت. جایی که تیم این مربی با ضربه سر علی علیپور جوان، استقلال قلعه‌نویی را شکست داد و طلسم همیشگی ژنرال را درهم شکست. در داربی رفت لیگ پانزدهم، پرسپولیس به سختی در دقایق پایانی از تیم پرویز مظلومی مساوی گرفت اما در دیدار برگشت، قرمزها یک توفان تمام عیار به پا کردند و توانستند چهار بار توپ را از روی خط دروازه مهدی رحمتی عبور بدهند. این، بهترین و مقتدرانه‌ترین پیروزی پرسپولیس در جدال با رقیب سنتی در یک دهه اخیر بوده است. شروع پروفسور در شهرآوردها رویایی بود اما اوضاع همین‌طور ادامه پیدا نکرد. در لیگ شانزدهم، پرسپولیس در حالی به عنوان قهرمانی رسید که نتوانسته بود در داربی به پیروزی دست پیدا کند. برانکو و پسرها در دیدار رفت با تساوی بدون گل متوقف شدند و در دیدار برگشت، با نتیجه سه بر دو مقابل تیم علیرضا منصوریان شکست خوردند. پیروزی سوم پروفسور در داربی، فصل گذشته با پنالتی علیپور رقم خورد و شکست دوم او، در دیدار برگشت همان فصل با شلیک وریا غفوری اتفاق افتاد. با سه پیروزی، دو تساوی و دو شکست، برانکو آمار نسبتا موفقی در شهرآورد تهران دارد اما این آمار هنوز فوق‌العاده و شگفت‌آور نیست. این مربی قبل از نشستن روی نیمکت پرسپولیس نیز، داربی‌های دیگری را تجربه کرده است.