تیم ملی ازبکستان پرتکرارترین حریف ایران در دوران حضور کارلوس کی‌روش روی نیمکت تیم ملی به شمار می‌رود، تیمی که قرار است امشب هم از ساعت 19:30 رودرروی شاگردان مرد پرتغالی قرار بگیرد. ایران برای هفتمین بار در این هفت سال، با ازبکستان روبه‌رو می‌شود تا به صورت میانگین یک بار در هر سال با این تیم مسابقه داده باشد. تیم ملی در 6 جدال از این هفت مسابقه، به پیروزی دست پیدا کرده و با هدایت کی‌روش، تنها یک بار مقابل ازبک‌ها شکست خورده است. برخلاف آخرین مسابقه با این حریف، این بار ازبکستان همه ستاره‌هایش را برای نبرد با ایران به خط کرده و از نفرات اصلی‌اش در این مسابقه دوستانه بهره خواهد برد. هکتور کوپر نیز چند روز بعد از تساوی با سوریه، برای دومین بار روی نیمکت این تیم می‌نشیند تا برای رسیدن به اولین پیروزی‌اش در ازبکستان تلاش کند. جدال‌های تیم کی‌روش با ازبک‌ها در این سال‌ها، همواره پر از ماجراهای خاص و عجیب بوده است. داستان‌هایی که هنوز هم تصویر شفافی از آنها در ذهن هواداران فوتبال در ایران وجود دارد.

کی‌روش خوشحال است

سرمربی تیم ملی از اینکه تیمش قرار است امشب نبردی با ازبکستان داشته باشد، خوشحال است و در این خصوص می‌گوید:«امشب برابر تیمی قدرتمند با بازیکنانی باتجربه و حرفه‌ای قرار می‌گیریم. هکتور کوپر نیز مدتی قبل سرمربی تیم ملی فوتبال ازبکستان شد. فکر می‌کنم هواداران شاهد یک بازی عالی خواهند بود. هر دو تیم سبک بازی تهاجمی و زیبایی دارند. ما به آرامی آماده جام ملت‌های آسیا می‌شویم. می‌توانم بگویم که بازیکنان جوان زیادی در آینده در تیم ملی فوتبال ایران حضور خواهند داشت. خوشحالم که در تاشکند هستم و می‌توانیم با تیم ملی ازبکستان بازی کنیم. بازی برابر این تیم همیشه رقابتی و جذاب بوده است.»

ماجرای سردار

کی‌روش که روز گذشته با چهره‌ای خندان به کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی با ازبکستان رفته بود، در خصوص آخرین وضعیت سردار آزمون هم گفته است:«سردار آزمون به من گفت که بنا به دلایلی پس از جام جهانی 2018 روسیه می‌خواهد دور از تیم ملی ایران باشد. او برای همیشه تیم ملی فوتبال ایران را ترک نکرده است. سردار پیش از این تصمیم با من مشورت کرده است. آزمون نمی‌خواست در بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران به خاطر مشکلات شخصی شرکت کند. فکر می‌کنم پس از مدت‌ زمانی همه چیز خوب

خواهد شد.»

به دنبال مدال طلا

سرمربی تیم ملی در ادامه اشاره‌ای هم به انگیزه‌هایش برای تمدید قرارداد با فدراسیون فوتبال ایران داشته و گفته است:«رمز ماندن در ایران بازیکنانم هستند. یکی دیگر از دلایل آن حضور بازیکنان جوانی همانند مسعود شجاعی است که در سطح بالایی بازی می‌کنند! او به زودی پدربزرگ خواهد شد (با خنده). می‌خواهیم مدال طلای جام ملت‌های 2019 آسیا را کسب کنیم. در این رقابت‌ها باید همانند جام جهانی مشتاق و پرهیجان باشیم. همچنین استرالیا و ژاپن می‌خواهند قهرمان جام ملت‌های

آسیا شوند.»

معامله روی زندگی شخصی

کی‌روش در پایان به موضوع مذاکره با فدراسیون فوتبال ازبکستان هم واکنش نشان داده و می‌گوید:«نمی‌توانم روی زندگی شخصی‌ام معامله کنم. فدراسیون فوتبال ازبکستان هکتور کوپر را به سمت سرمربیگری تیم ملی انتخاب کرد و برای این تیم در همه بازی‌ها به غیر از بازی با ایران آرزوی موفقیت می‌کنم.»