برخلاف نیم‌فصل نخست، در نیم‌فصل دوم رقابت اصلی برای رسیدن به عنوان بهترین تیم، تنها میان 2 تیم در جریان است.

به گزارش فوتبال 360، بیست‌وسومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران در مسیر رسیدن به نقطه پایان خود کارش را دنبال می‌کند و طبق برنامه‌ریزی انجام شده از سوی مسئولان سازمان لیگ، روز یازدهم خردادماه هفته پایانی رقابت‌ها به انجام می‌رسد و در این روز، سرنوشت تیم قهرمان و 2 تیم سقوط کننده به لیگ دسته اول فوتبال ایران مشخص می‌شود. در کنار آمار و ارقام فردی بازیکنان و البته کورس هیجان‌انگیز مدعیان برای کسب مقام قهرمانی، یکی از مولفه‌های آماری جالب‌توجه، عملکرد تیم‌ها در نیم‌فصل دوم است.

نیم‌فصل نخست لیگ بیست‌وسوم در حالی به پایان رسید که تیم‌های استقلال تهران، سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران رقابت تنگاتنگی برای صدرنشینی داشتند و در نهایت، آبی‌پوشان پایتخت با 32 امتیاز صدرنشین شدند، سپاهان با 31 امتیاز در رتبه دوم قرار گرفت و پرسپولیس هم با 30 امتیاز در جایگاه سوم به کار خود در نیم‌فصل نخست پایان داد. استقلال خوزستان، نساجی مازندران و صنعت‌نفت آبادان هم به ترتیب ضعیف‌ترین تیم‌های نیم‌فصل اول بودند که به ترتیب 8، 10 و 11 امتیاز به‌دست آوردند.

قدرت‌نمایی به سبک تیمِ اوسمار

سرخ‌پوشان پایتخت هر چند در نیم‌فصل نخست کار خود را در رتبه سوم به پایان بردند اما شرایط در نیم‌فصل دوم با تغییر و تحولات در کادرفنی و البته فهرست بازیکنان به سود پرسپولیسی‌ها تغییر کرده است؛ به‌طوری‌که آن‌ها براساس آمار و ارقام، با کسب 26 امتیاز از 11 مسابقه برترین تیم نیم‌فصل دوم هستند و با ثبت 16 گل زده و دریافت تنها 4 گل، بهترین خط حمله و بهترین خط دفاع نیم‌فصل دوم را در اختیار دارند؛ هر چند که سرخ‌پوشان همچنان در کورس قهرمانی لیگ بیست‌وسوم یک امتیاز از حریف سنتی خود عقب هستند.

استقلال، تنها تیم بدون باخت نیم‌فصل دوم

آبی‌ها که در نیم‌فصل نخست توانستند عنوان بهترین تیم را از آن خود کنند، در نیم‌فصل دوم یک رکورد ویژه را برای خود حفظ کرده‌اند و آن‌هم تداوم روند شکست‌ناپذیری‌شان است؛ آن‌هم در حالی‌که بعد از استقلال، تیم‌های پرسپولیس و مس رفسنجان هر کدام یک‌بار متحمل شکست در نیم‌فصل دوم شده‌اند. شاگردان جواد نکونام از 33 امتیاز ممکن در طول 11 مسابقه اخیر، تاکنون 25 امتیاز به‌دست آورده‌اند و بعد از پرسپولیس، دومین تیم برتر نیم‌فصل دوم محسوب می‌شوند. هر چند که به واسطه عملکرد بهتر نسبت به سرخ‌پوشان در نیم‌فصل نخست، آبی‌ها همچنان صدرنشین لیگ بیست‌وسوم هستند.

اوج‌گیری رویایی مس با نویدکیا

پرسپولیس و استقلال در حالی با 26 و 25 امتیاز 2 تیم برتر نیم‌فصل دوم هستند که برخلاف نیم‌فصل نخست، خبری از رقابت نزدیک با سایر تیم‌ها نیست و نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده سرخابی‌های پایتخت، مس رفسنجان است که در نیم‌فصل دوم با هدایت محرم نویدکیا توانسته 16 امتیاز به‌دست آورد و  با تفاضل 5+ سومین تیم برتر نیم‌فصل دوم است؛ آن‌هم در حالی‌که شاگردان نویدکیا هفته اخیر سرانجام تسلیم صنعت‌نفت در آبادان شدند و نتوانستند به روند شکست‌ناپذیری‌های خود  ادامه بدهند.

ناامیدکننده مثل سپاهانِ مورایس

طلایی‌پوشان اصفهانی که در نیم‌فصل نخست در رتبه دوم جدول کار خود را به پایان بردند، حالا در نیم‌فصل دوم شرایط خوبی ندارند؛ به‌طوری‌که آن‌ها از 33 امتیاز ممکن تنها 16 امتیاز به‌دست آورده‌اند و به دلیل تفاضل گل ضعیف‌تر نسبت به مس رفسنجان، چهارمین تیم برتر نیم‌فصل دوم محسوب می‌شوند. کارنامه ضعیفی که باعث شده تا امید سپاهانی‌ها برای رسیدن به مقام قهرمانی به صفر نزدیک شود و حتی جایگاه سومی‌شان در جدول هم به خطر بیفتد! تراکتور تبریز، ملوان بندرانزلی و هوادار تهران دیگر تیم‌های شاخص در نیم‌فصل دوم هستند و تیم‌های فولاد خوزستان، صنعت‌نفت آبادان و ذوب‌آهن اصفهان هم ضعیف‌ترین عملکرد را در نیم‌فصل  دوم داشته‌اند.