اینجا کسی نمی‌خندد!

یک پیروزی خانگی در ورزشگاه خالی آزادی روبه‌روی صنعت نفت، استقلال را در فاصله پنج امتیازی پرسپولیس قرار داده و تیم نکو را با اقتدار به صدر جدول رسانده است. با این وجود، اوضاع در این باشگاه اصلا تعریفی ندارد. در استقلال، هیچ‌کس لبخند نمی‌زند و تقریبا هیچ‌کس از شرایط این روزهای باشگاه راضی نیست. شاید یک تغییر مدیریتی برای رسیدن به صلح و آرامش، چیزی باشد که تیم نکو برای قهرمانی لیگ به آن نیاز دارد. البته که آنها حتی در چنین شرایطی هم شانس اول قهرمانی این رقابت‌ها به شمار می‌روند اما معلوم نیست که این روند خوب تا کجا ادامه پیدا می‌کند.

آریا طاری 

در خانه، امتیاز نمی‌دهند!

روند فوق‌العاده استقلال در دیدارهای خانگی این فصل، باز هم حفظ شد. تیم جواد برای هشتمین بار پیاپی در این فصل، در آزادی به برتری رسید و حتی غیبت تماشاگرها هم نتوانست این روند عالی را تحت تاثیر قرار بدهد. آنها همچنان در نبردهای خانگی با اختلاف قابل توجهی بهترین تیم رقابت‌های لیگ برتر ایران به شمار می‌روند. استقلال در نیم‌فصل اول بیرون از خانه عالی نتیجه نگرفته اما روند درخشان آنها در آزادی، فعلا صدرنشینی‌شان را در لیگ برتر محکم‌تر از همیشه کرده است.

متخصص نیمه دوم

تخصص مهم بعدی استقلال، نتیجه گرفتن در نیمه‌های دوم است. تا امروز 16 هفته از لیگ برتر سپری شده و استقلال 9 بار در نیمه‌های دوم برنده بوده است. در حقیقت این تیم اگر در نیمه اول زهرش را به حریف نریزد، قطعا در 45 دقیقه دوم این کار را خواهد کرد. استقلال برابر نفت آبادان نیز در همان شروع نیمه دوم به گل رسید و به خوبی توانست برتری‌اش را حفظ کند. اینکه تیم نکو در جریان هر مسابقه با سپری شدن زمان تیم بهتری می‌شود، یک امتیاز بسیار مثبت برای این تیم در فوتبال ایران به شمار می‌رود.

روند فوق‌العاده استقلال در دیدارهای خانگی این فصل، باز هم حفظ شد. تیم جواد برای هشتمین بار پیاپی در این فصل، در آزادی به برتری رسید و حتی غیبت تماشاگرها هم نتوانست این روند عالی را تحت تاثیر قرار بدهد

آن‌که رفت، آن‌که ماند

استقلال در این پنجره نقل و انتقالات، سعید مهری را از دست داد. با این وجود به نظر می‌رسد جدایی سعید، نقش مهدی مهدی‌پور را در این تیم مستحکم‌تر خواهد کرد. دو بازیکنی که انگار با هم قرار گذاشته‌اند تا یک فصل در میان در استقلال بدرخشند. دو سال قبل، مهدی‌پور ستاره کلیدی خط میانی آبی‌ها بود. فصل گذشته زیر نظر ساپینتو نوبت به درخشش سعید رسید و حالا دوباره مهدی در تیمش فیکس شده است. مهدی‌پور این هفته با یک شلیک تماشایی از پشت محوطه جریمه، دروازه نفت را باز کرد و برد مهمی را برای تیمش در آزادی رقم زد. شکست دادن تیم سهراب با لایه‌های دفاعی بدون تکیه زدن به این ضربه‌ها ممکن نمی‌شد.

رونمایی از خریدهای جدید

استقلال در این بازی از خریدهای جدیدش هم رونمایی کرد. رافا سیلوا از ابتدا در قلب دفاع تیم قرار گرفت و نمایش بسیار خوبی در این مسابقه داشت. مدافع میانی آبی‌ها باز هم نشان داد که برای بازی در دفاع سه نفره ساخته شده است. میلاد فخرالدینی نیز در دقایق پایانی مسابقه به زمین آمد و فرصت زیادی برای بازی نداشت. با این حال با توجه به غیبت طولانی یامگا، او می‌تواند خرید مهمی برای آبی‌ها به شمار برود. ماشاریپوف هم در این بازی روی نیمکت تیم حضور داشت و 90 دقیقه روی نیمکت نشست. او دیر یا زود به ترکیب ثابت آبی‌ها اضافه خواهد شد.

این زوج، مکمل نبودند

استفاده همزمان از زوج گوستاوو بلانکو و آرمان رمضانی، تصمیمی بود که در این بازی برای استقلال جواب نداد. شاید آبی‌ها قصد داشتند بازی را به هوا بکشانند اما عملکرد این دو بازیکن در مجموع رضایتبخش به نظر نمی‌رسید. ظاهرا نکو از عملکرد مهرداد محمدی هم راضی نیست که از این بازیکن در ترکیب استفاده نمی‌کند. به هر حال استفاده همزمان از این دو مهاجم تنومند، تصمیمی نیست که در هفته‌های آینده ادامه پیدا کند.

خداحافظی، بدون بازی!

ارسلان مطهری هم بدون حضور در جمع نفرات استقلال در این بازی، باشگاه را ترک کرد. او قرار بود در شروع فصل گذشته از استقلال جدا شود اما بعد از یک سال و نیم، سرانجام در فهرست مازاد نکو قرار گرفت. این مهاجم روزهای خوبی را در باشگاه پشت سر گذاشته بود و عملکرد مثبتی در این تیم داشت. بهترین خاطره آبی‌ها از مرد گیتاریست، درخشش همیشگی او در دربی‌های پایتخت و زدن چند گل به رقیب سنتی استقلال بود.

مشکلات باورنکردنی یک تیم بزرگ

استقلال صدرنشین لیگ برتر است اما مشکلاتی باورنکردنی دارد. مهدی هاشمی‌نسب در روزهای گذشته در اعتراض به مسائل مالی، از باشگاه جدا شده و دیگر در کنار نکو دیده نمی‌شود. البته که احتمال بازگشت او نیز وجود دارد اما شرایط باشگاه باید بسیار وخیم باشد که این مربی در چنین شرایطی تیم را رها کرده است. چند بازیکن استقلال تاکید دارند که حتی پول تهیه غذا را هم ندارند و برای مدت زیادی از باشگاه رقمی دریافت نکرده‌اند. جنس مصاحبه نکو هم نشان می‌دهد که این مربی دیگر به هیچ وجه با مدیران فعلی تیم صلح نخواهد کرد.