رئیس اندیشکده حکمرانی هوشمند با اشاره به اهمیت طراحی و پیاده‌سازی اطلس صادراتی کشور با استفاده از تجربه سایر کشورهای جهان، گفت: تولید کننده‌های داخلی به دلیل نبود اطلس جامع صادراتی، برآورد دقیقی از نوع و میزان نیاز تجار برای صادرات ندارند. از طرف دیگر تجار هم برای پیدا کردن بازار هدف، باید هزینه‌های زیادی متحمل شوند؛ گاهی این مسأله باعث ورود بدون برنامه و چشم‌انداز تجار به بازار و حتی ورشکستگی آنان شده است. به گزارش ایسنا، طه حسین مدنی افزود: از سوی دیگر این برداشت و تحلیل اشتباه می‌تواند منجر به این شود که کشورهایی که ظرفیت‌های به‌مراتب بهتری برای صادرات ایران داشته‌اند، یا نادیده گرفته شده یا اقدام درخوری در آن‌ها صورت نگرفته است.