رئیس اتحادیه طلا و جواهر تاکید کرد: توصیه من این است که مردم سعی کنند در این شرایط بازارها ورود نکنند و وقتی که قیمت‌ها به ثبات نسبی رسید و بازار آرامش پیدا کرد، خرید و فروش را انجام دهند.

نادر بذرافشان در گفت‌وگو با خبرآنلاین، درباره دلایل افزایش قیمت‌ها و این‌که رشد قیمت طلا و سکه تا کجا ادامه دارد؟، اظهار کرد: ما شاهد افزایش مجدد قیمت دلار بودیم. در عین حال، قیمت جهانی طلا هم رشد داشت. بر همین اساس، نوسانات و افزایش قیمت ارز و اونس طلا و همچنین خبرها و بحران‌های سیاسی خاورمیانه، روی بازار اثر گذاشته و باعث افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه شده است.

او تصریح کرد: اما نکته این‌جاست که میزان افزایش قیمت‌ها دور از انتظار بوده و امکان دارد به صورت حباب و تخلیه باشد. در حال حاضر بازار در تکاپو افزایش قیمت‌ها نیست و بازار خیلی ملتهب است.

این مقام صنفی افزود: این افزایش قیمت‌ها در مقابل رشد قیمت اونس جهانی، خیلی مطابقت ندارد و افزایش قیمت‌ها بیشتر از اونس طلا بوده است. بذرافشان بیان کرد: بازار طلا و سکه هنوز نیمه‌تعطیل است و به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز نکرده است، اما با این حال از ابتدای سال شاهد هستیم که حدود ۷ میلیون تومان قیمت سکه بالا رفته است. هر گرم طلای ۱۸عیار هم حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان گران شده است.