به‌‌رغم تاکید رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه مبنی بر ضرورت اجرای نرخ مصوب اتحادیه از سوی آرایشگران، نرخ‌های متداول اصلاح سر و صورت در مناطق مختلف شهر تهران بسیار متفاوت‌تر است. به گزارش اقتصاد24، با ظهور فضای مجازی محل فعالیت برخی از مشاغل غیر مجاز از پستوی خانه‌ها به این فضا منتقل شده است. حالا به وفور در این محیط تتو آرتیست‌ها و اپیلاسیون کار‌هایی را می‌بینیم که تبلیغات کار خود را پخش می‌کنند. برخی از این افراد خدماتی مانند شکستن گوش و خط انداختن بر سر و صورت را نیز ارائه می‌دهند. اما مسئله اینجاست که محل ارائه برخی از این خدمات به آرایشگاه‌های مردانه منتقل شده است. در همین خصوص یکی از آرایشگران محله قیطریه به این پایگاه خبری گفت: اصلاح سر و صورت از پایه ۳۵۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است. هزینه‌های سایر خدمات در این آرایشگاه با توجه به قیمت مواد و لوازم مورد نیاز مشتریان در حال تغییر است.

این فعال صنفی مطرح کرد: افزایش قیمت رنگ مو، فر، رنگ تتو و ده‌ها مواد مورد نیاز مشتریان دلیل گرانی خدمات به مشتریان شده است که قطعا تعیین قیمت‌ها سلیقه‌ای است.

به گفته این آرایشگر مردانه، به دلیل افزایش هزینه‌های جاری در صنف، ناگزیر باید ارقام دریافتی از مشتریان متفاوت‌تر از نرخ اعلامی اتحادیه باشد. او تصریح کرد: اجاره بها، مالیات، لوازم مورد نیاز آرایشگاه، بیمه کارگران و سایر هزینه‌ها به مراتب خیلی بالاتر از درآمد ماهانه با دریافت نرخ مصوب است. از این رو قیمت‌ها با توجه به خدماتی که به مشتریان ارائه می‌شود قطعا متفاوت‌تر از قیمت‌های مصوب است. این در حالی است که عباس گلشن ندامانی، رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه، در خصوص شرایط نظارت بر آرایشگاه‌های مردانه در آستانه عید نوروز به اقتصاد24 گفت: با توجه به این موضوع که نرخ جدیدی ارائه نشده است و قیمت‌ها بیشتر بر اساس توافق مشتری و آرایشگر است، چندان مشکلی از نظر تخلف عدول از قیمت نداریم، اما امیدواریم که تا قبل از پایان اسفند ماه نرخ نامه‌ای برای سازمان بخشیدن به فعالیت آرایشگران اعلام شود.