رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی، تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران عنوان کرد: صداوسیما تبلیغ سراهای لوازم خانگی را پخش می‌کند، در حالی که اعضای صنف فروشندگان، پول این کار را ندارند و آنقدر هم پول ندارند که بتوانند کالا را به صورت اقساط بفروشند؛ بنابراین اگر دولت حمایت کوچکی از اصناف نکند، چراغ مغازه‌ها روشن نمی‌ماند و کارمندان تعدیل و اخراج می‌شوند.

محمدرضا رمضان در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین، اعلام کرد: بازار در پایان سال رونقی ندارد و نسبت به سال گذشته، حداقل ۷۰ درصد کاهش فروش داشته‌ایم. به دلیل نوسانات ارزی زیاد، شرایط برای کاسبان سخت شده است؛ ضمن اینکه فروش لوازم صوتی و تصویری از موبایل گرفته تا تلویزیون و اسپیکر، پلی استیشن، رادیوپخش ماشین و آلات موسیقی در رکود کامل است.

او همچنین تصریح کرد که ۱۰ درصد از همکاران من در این صنف تغییر شغل داده‌اند و اکثرا صنف مواد غذایی را انتخاب کرده‌اند؛ چرا که بازار مواد غذایی بهتر از بازارهای دیگر است.

این مقام صنفی تاکید کرد: به دلیل وجود سراهای لوازم خانگی، مردم اقبالی به خرید نقدی ندارند و به خرید اقساطی از سراها روی آورده‌اند. با وجود این که خرید از سراها گرانتر تمام می‌شود، به دلیل این که مردم نقدینگی ندارند و به کالا هم احتیاج دارند، مجبور هستند به این روش خرید کنند.

رمضان اظهار کرد: خواهش ما این است که بانک‌ها از اصناف حمایت کنند، اصناف غریب افتاده‌اند، اگر بانک‌ها شرایطی را که برای مال‌ها و سراها گذاشته‌اند را برای اصناف هم بگذارند، ما می‌توانیم کالا عرضه کنیم، رقابت عادلانه‌ای در بازار شکل می‌گیرد و در نهایت هم کالا با قیمت مناسب به دست مردم می‌رسد.

او افزود: صداوسیما تبلیغ سراهای لوازم خانگی را می‌کند، در حالی که ما پول این کار را نداریم و آنقدر هم پول نداریم که بتوانیم کالا را به صورت اقساط بفروشیم. اگر دولت حمایت کوچکی از اصناف کند، چراغ مغازه‌ها روشن می‌ماند و کارمندان تعدیل و اخراج نمی‌شوند.