سود سپرده‌های کوتاه‌مدت ماه‌شمار شد

بانک‌ها از اول بهمن سودهای علی‌الحساب سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت را به صورت ماه‌شمار محاسبه می‌کنند. 

به گزارش ایسنا، سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت بخشی مهمی از سپرده‌های بانکی را تشکیل می‌دهد و بسیاری از سپرده‌گذاران از این نوع سپرده برای دریافت سودهای بانکی بهره می‌بردند، اما نکته‌ای که در این میان وجود داشت، این بود که تاکنون سود این سپرده‌ها به صورت روزشمار محاسبه می‌شد و این در حالی است که برخی افراد سودجو در ابتدای روز حساب خود را خالی کرده و در بازارهای ارز و سرمایه، نوسان‌گیری می‌کردند و در انتهای روز آن را برای محاسبه به حساب‌های خود بازمی‌گرداندند که گاه ممکن بود این موارد یک تا دو روز طول بکشد. بر این اساس، پیشنهاد بانک مرکزی در این رابطه در یک‌هزار و دویست و شصت و دومین جلسه شورای پول و اعتبار در بیستم آذرماه مطرح و مقرر شد که معیار پرداخت سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت عادی از روزشمار به ماه‌شمار تغییر یابد؛ به گونه‌ای که حداقل مانده حساب در ماه مبنای محاسبه سود سپرده‌های مزبور باشد. بر اساس آن‌چه بانک مرکزی تصویب کرده بود، مقرر شد که سهم سود علی‌الحساب سپرده‌های کوتاه‌مدت عادی در بانک‌های سراسر کشور از امروز (یکم بهمن‌ماه) به صورت ماه‌شمار محاسبه شود. بر این اساس تمامی حساب‌های سپرده کوتاه‌مدت فارغ از مقطع افتتاح سپرده، از تاریخ اول بهمن‌ماه سال جاری و صرفا برای دوره‌های زمانی پس از تاریخ مذکور، مشمول تغییر در نحوه محاسبه سود مطابق فرمول نرخ سود ضرب در تعداد روزهای ماه ضرب در کمترین مانده طی ماه خواهند شد.

به این ترتیب تمامی بانک‌ها موظفند که تمامی سپرده‌های کوتاه‌مدت قبلی و جدید را به صورت ماه‌شمار محاسبه و سود را بر این اساس به مشتریان خود پرداخت کنند. 

    


مظفری:

باید از شخصیت‌های ملی برای توسعه کیش استفاده کنیم

درنشستی با حضور غلامحسین مظفری، مدیران عامل شرکت های عمران، آب وخدمات و توسعه ومدیریت بنادر وفرودگاههای منطقه آزاد کیش معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی واموربین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دراین نشست غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از تغییر مدیریت‌ها به عنوان فرصتی برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های مطرح کشور در حوزه منابع انسانی یاد کرد وگفت: اگر جزیره کیش قرار است به عنوان الگو درکشور مطرح شود باید از شخصیت‌ها وچهره‌های ملی برای رشد و اعتلای بخش‌های مختلف کیش استفاده کنیم.

وی با اشاره به لزوم توجه ویژه به منظر شهری افزود: گردشگران جزیره کیش در سفر به این منطقه در نگاه نخست با منظر شهری مواجه می‌شوند که این موضوع براهمیت توجه به زیبایی‌های محیط عمومی وشهری کیش می‌افزاید زیرا توقع گردشگران در کیش دیدن چهره‌ای زیبا ومتمایزاز نظر شهری در این جزیره است.

مظفری با تقدیر از تلاش‌های علی عرب مدیرعامل سابق شرکت عمران، آب وخدمات کیش در ایفای مسئولیت‌هایش تصریح کرد: درمدت همکاری با آقای عرب شاهد بودیم وظایف محوله وطرح‌ها به سرعت دردستور کار وی وهمکاران‌شان قرار می‌گرفت واجرایی می‌شد به ویژه دربحث آمادگی برای نوروز اقدامات خوبی توسط ایشان  انجام شد .

وی درادامه با معرفی مهندس علی مقدس‌زاده به عنوان سرپرست جدید شرکت عمران، آب وخدمات منطقه آزاد کیش گفت: با هدف ایجاد نگاهی نو و تحول آفرینی  در حوزه شهری با استفاده  از شخصیتی ملی ، با تجربه ودارای سوابق بسیار درخشان درحوزه شهری و عمرانی از مهندس علی مقدس زاده برای فعالیت دراین حوزه درجایگاه  مدیرعاملی شرکت عمران، آب و خدمات کیش بهره گرفته‌ایم. همچنین باتوجه به سوابق کاری و اقدامات  ارزشمند مهندس علی عرب در حوزه شهری و تلاش های شبانه روزی وی در ایفای وظایف ، این مدیر جوان در سمت مدیرعاملی شرکت بنادر وفرودگاههای منطقه آزاد کیش، فعالیت خود را ادامه می دهد.