یک نماینده مجلس بیان کرد: مسئولان در برخی جا‌ها یا زورشان نرسیده یا نسبت به آن بی‌توجه بوده‌اند که یکی از همان‌ها، همین موضوع جلوگیری از بنگاه‌داری بانک‌ها و دیگری بحث شرکت‌های دولتی است. شرکت‌های دولتی، بخش اعظم منابع کشور را در بودجه استفاده می‌کنند که یک بخشی از آن‌ها هم زیان‌ده هستند. بانک‌ها هم همینطور هستند.

فتح‌الله توسلی در گقتگو با اقتصاد 24 تصریح کرد: ما متاسفانه نتوانسته‌ایم اهداف بودجه یا برنامه ششم توسعه کشور و حتی منویات مقام معظم رهبری را محقق کنیم که یکی از آن‌ها، همین موضوع جلوگیری از بنگاه‌داری بانک‌ها است.

او با بیان اینکه منابعی که در بانک‌ها وجود دارد، منابع مردم است، افزود: این منابع باید در چرخه تولید کشور استفاده شود، اما متاسفانه برخی از بانک‌ها از این منابع جهت افزایش منابع و ثروت و امکانات خود بانک استفاده می‌کنند و این‌طور فکر می‌کنند اگر به عنوان مثال پنج واحد ساختمان آن‌ها، ۱۹ واحد شود و آن را اجاره دهند یا با این منابع، کار‌های دیگر انجام دهند، منابع مالی بانکی را افزایش داده‌اند. نماینده بهار و کبودرآهنگ در مجلس گفت: همچنین مدیران ارشد و تصمیم‌گیر بانک‌ها این‌طور برداشت می‌کنند که با این کارهایشان، جایگاه بانک در سیستم بانکی کشور بالا می‌رود و همه می‌گویند این چه بانک خوبی است و جایزه هم می‌گیرد. از سوی دیگر، بانکی که منابع خود را در راستای تولید برده و ممکن است تولید دچار مشکل شده باشد، جایگاهش پایین می‌آید.

توسلی ادامه داد: با این توضیحات، این بانک هم به بانک‌های دیگر نگاه می‌کند که چرا منابع خود را صرف تولید کرده است و نتیجه می‌گیرد بهتر است منابع را در حوزه‌هایی مثل بانک‌های دیگر ببرد، چراکه به نفع‌شان است.

او خاطرنشان کرد:  به نظر بنده، بایستی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد بر این موضوع نظارت کنند تا اولاً حمایت‌های مختلفی از بانک‌هایی که منابع‌شان را در جهت تولید استفاده کرده‌اند، داشته باشند، دوم اینکه مقررات و تسهیلاتی در نظر گرفته شود تا تامین منابع انجام شود و سقف منابع مالی افزایش پیدا کند.