وزیر راه دولت اصلاحات گفت: در این اوضاع تأسف‌بار اقتصادی، دولتی قرار است مشکلات مردم را کم کند که گویی هیچ شناختی از باید‌ها و نباید‌های مدیریت اقتصادی ندارد؛ یعنی با نگاهی به چینش مدیران می‌توان دریافت که دولت آقای رئیسی با مبانی اقتصاد غریبه است.

احمد خرم در گفتگو با اقتصاد ۲۴ تصریح کرد: از دولت سیزدهم به این دلیل که از تجربه و تخصص لازم محروم است، نمی‌توان انتظار کارآمدی داشت؛ مگر اینکه به این تصمیم برسند که از نیرو‌های کارکشته‌ای که در دایره خودی‌های شان نیستند، بهره بگیرند. به گفته وی، افرادی که برنامه هفتم توسعه را نوشته‌اند، یا از شرایط بی‌خبر هستند و یا اینکه اساساً از مدیریت اقتصادی چیزی نمی‌دانند. در واقع هر برنامه توسعه‌ای که نوشته می‌شود، به این معنی است که برای رشد اقتصادی برنامه‌ای راهبردی تعیین شود که لازمه چنین امری چیزی جز این نمی‌تواند باشد که هم کاستی‌های روز شناسایی شوند و هم اینکه پتانسیل‌های موجود ارزیابی دقیقی شوند تا بتوان نقشه راهی اصولی مشخص شود تا در مرحله بعدی برای تحقق اهداف، امور مدیریتی و اجرایی به طور دقیق انجام شوند.

دولتی‌ها هیچ شناختی از مدیریت اقتصادی ندارند

وزیر راه دولت اصلاحات ادامه داد: در واقع اگر گرانی بیداد می‌کند و اگر مردم حتی برای تامین مایحتاج اصلی خود هم مجبور به «حساب و کتاب» هستند تا به لحاظ مالی کم نیاورند، دلیلی جز این ندارد که دولت اساسا از ابزار کارآمدی و تاثیرگذاری محروم است. وی تصریح کرد: این روز‌ها در حالی تحریم را بهانه‌ای برای بحران اقتصادی می‌دانند که اگر تصمیم‌گیران صلاحیت داشته باشند، حتی با وجود غیبت در بازار‌های جهانی هم می‌توانیم حتی‌المقدور گلیم اقتصادی را از آب بیرون بکشیم که ما در دولت اصلاحات به گواه همه موفق به این کار شدیم.