مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان با بیان اینکه از ۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز شناسایی شده کشور ۹۵ نقطه آن در این استان قرار دارد، گفت: برای رفع اساسی این نقاط بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان منابع نیاز است.

عادل مصدقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: سرجمع اعتباراتی که از منابع ملی و استانی در سال گذشته دریافت کردیم حدود یک هزار و 170میلیارد تومان در حوزه راهداری استان ابلاغ اعتبار بود که تبدیل به 222 قرارداد و در حوزه ابنیه فنی و پل‌ها، ارتقای ایمنی راه‌های استان صرف شد.  وی در ادامه افزود: در بحث پروژه‌های جدید روشنایی هم ما 55 کیلومتر تعریف کردیم طوری‌که 15کیلومتر از این پروژه‌ها در شش ماهه دوم سال 1401 به بهره‌برداری رسید، 12 کیلومتر در دست اجراست و الباقی هم به مناقصات جدیدی بازمی‌گردد که طبق هدف‌گذاری باید حدود 26 کیلومتر از آن تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

مصدقی درباره وضعیت ماشین‌آلات این اداره کل گفت: سال گذشته حدود 30میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی در بحث اورهال، بازسازی و نگهداری ماشین‌آلات اختصاص یافت و خوشبختانه الان به وضعیت مطلوبی رسیده‌ایم. امسال نیز 30 میلیارد تومان از منابع سازمانی برای نوسازی و خرید ماشین‌آلاتی از قبیل لودر، گریدر و بیل مکانیکی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان در ادامه اظهار داشت: در حوزه ساخت و آسفالت راه‌های روستایی، ما از ابتدای دولت سیزدهم تا امروز بیش از 80 کیلومتر عملکرد داشته‌ایم که اقدام مناسب و مطلوبی بود و برای امسال در قالب انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) 450 کیلومتر را برای ساخت و بهسازی روکش راه‌های روستایی هدف‌گذاری کرده‌ایم که در چهار شهرستان کردکوی، گالیکش، مراوه‌تپه و گنبدکاووس انجام می‌شود. این موضوع مصداق همان شعار دولت یعنی محرومیت‌زدایی و بهره‌گیری هر روستا از حداقل یک راه آسفالته با اولویت روستاهای بالای 20 خانوار انجام می‌شود.

وی افزود: در حوزه تبدیل و نگهداری گاردریل‌های استان، با توجه به شرایط موجود، هزینه‌های نگهداری و تعمیرات گاردریل‌ها به شدت بالا رفته است لذا تبدیل آنها به بلوک مفصلی در دستورکار قرار گرفته است. در سال 1402 مجوز 75 میلیارد تومان برای این برگزاری مناقصه در این حوزه به ما داده شده که با اولویت‌بندی مسیر علی‌آباد به گرگان و گرگان به سمت کردکوی اجرا خواهد شد.

مصدقی در بیان سایر اقدامات این اداره کل اظهار داشت: در حوزه حمل و نقل اتفاقات خوبی در حال انجام است. سال قبل ما سفری همراه با هیاتی اقتصادی به ترکمنستان داشتیم. از سال 1398 و با همه‌گیری کرونا و سیاست‌های اتخاذ شده از سوی کشور ترکمنستان، مرز اینچه‌بورون مسدود بود که خوشبختانه در پی سفر رئیس جمهور و برگزاری نشست‌های تخصصی میان دو کشور از مهر ماه سال گذشته این مرز بازگشایی شد. در حال حاضر روزانه 140 دستگاه ورود و خروج از این مرز داریم که نشان از افزایش تبادلات تجاری میان دو کشور دارد. گام بعدی ما تبادلات مسافری و تبادلات چمدانی است که در حال پیگیری جدی است.

وی با اشاره به آمار بالای تصادف میان موتورسیکلت‌سواران و عابران پیاده در گلستان، فرهنگ‌سازی و پیگیری توسعه راه‌های دوخطه به ویژه در شمال استان را ازجمله راه‌های پیشگیری از تصادفات دانست.