نرخ آزاد فروش دلار در بازار تهران پس از ثبت میانگین ماهانه صعودی در سه ماه گذشته، در داد و ستدهای نخستین روز کاری دی ماه نیز بیش از ۴۰۰ تومان افزایش یافت تا فروش دلار با نرخ‌های بالای ۴۰ هزار تومان در بازار آزاد تهران فراگیر شود.

به گزارش یورو نیوز، هر چند طی روزهای اخیر، برخی اخبار غیررسمی از انجام معاملات خُرد با نرخ بالای ۴۰ هزار تومان در بازار آزاد تهران منتشر شده بود ولی طی داد و ستدهای روز پنجشنبه، رسانه‌های معدودی که نرخ حاکم بر این بازار را گزارش می‌کنند، متوسط نرخ فروش دلار در معاملات آخرین روز کاری هفته را ۴۰ هزار و ۵۰ تومان اعلام کردند.

در همین حال، فعالان بازار ارز تهران از گسترش انجام داد و ستدها بر پایه نرخ توافقی خبر می‌دهند، چنان که نرخ فروش دلار آمریکا به ویژه در معاملات کم حجم و بر پایه اسکناس‌، مدام در محدوده ۴۰ تا ۴۲ هزار تومان در حال نوسان است.

همزمان، هر یورو نیز روز پنجشنبه نزدیک به ۵۰۰ تومان گرانتر شد و همچون دلار با ثبت اوج تاریخی تازه به ۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان رسید؛ حاکم شدن این نرخ متوسط بر معاملات یورو در شرایطی بود که برخی دادوستدکنندگان در بازار تهران، مدعی فروش یورو تا نرخ ۴۴ هزار تومان بودند.

هر لیر ترکیه و هر افغانی نیز در پایان هفته کاری بازار ارز تهران به ترتیب ۲۱۵۰ و ۴۶۰ تومان قیمت خورد؛ در حالی که این دو ارز روز شنبه گذشته ۱۹۰۰ و ۴۵۰ تومان بود.

آیا قیمت هر اونس طلا به ۴ هزار دلار می‌رسد؟

افزایش نرخ ارز در بازار تهران با وجود کاهش ۹ دلاری بهای جهانی هر اونس طلا (۱۸۰۵ دلار) موجب شد تا هر قطعه تمام سکه طلا موسوم به طرح امامی تا ۱۹ میلیون تومان فروش رود و بهای هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برسد.