ایسنا- رئیس انجمن تولیدکنندگان اسباب بازی کشور با بیان اینکه سرانه مصرف اسباب بازی در ایران نسبت به کشورهای پیشرفته بسیار پایین و کمتر از 20 دلار( 350 تا 400 هزار تومان) است، گفت: این در حالی است که برخی کشورهای جهان تا 500 دلار برای خرید اسباب بازی هزینه می کنند تا فرزندانشان از این موضوع محروم نمانند.

غلامرضا دیزجی افزود: بیش از 17 میلیون نفر از جمعیت ایران را قشر زیر 16 سال تشکیل می‌دهند که با صنعت اسباب‌بازی سر و کار و نیاز به مصرف این کالای فرهنگی دارند؛ وسایل اسباب بازی برای سنین زیر 6 سال که هنوز به دورس آکادمیک وارد نشده ضروری و  بسیار هویت‌ساز است.

وی خاطرنشان کرد: مصرف اسباب بازی مثل تغذیه جسمی برای رشد کودکان است و اگر کیفیت و کمیت این کالا افزایش نیابد و برای سنین زیر 6 سال این کالا به طور فراوان در دسترس نباشد و مورد توجه والدین قرار نگیرد نتایج زیانباری به دنبال خواهد داشت. به گفته رئیس انجمن تولیدکنندگان اسباب بازی، حدود 300 واحد تولید تمام وقت اسباب‌بازی و 100 واحد پاره وقت تولید این کالا در کشور وجود دارد که توسط این واحدها بیش از 4 هزار نوع اسباب بازی تولید و بخشی از این تولیدات به کشورهای خارجی صادر می‌شود.