وزیر اقتصاد با بیان اینکه خوشبختانه متغیرها به سمتی پیش می‌رود که نسبت به آینده خوش‌بین باشیم، گفت: 85 درصد واردات، واردات مواد اولیه و کا لایی بوده که وارد چرخ تولید می‌شوند از این رو نباید به ارقام واردات خرده گرفت.

به گزارش ایلنا، فرهاد دژپسند در نشست هم اندیشی کارآفرینان و تولیدکنندگان با تاکید بر اینکه روانی انتقال منابع داخل و خارج در حال ایجاد شدن است، افزود: منابع نفتی هم در حال افزایش است و اینها علامت‌های خوبی به اقتصاد می‌دهد.

وزیر اقتصاد تاکید کرد:‌ از اعماق وجود از فشاری که بر روی مردم و رنجی که متحمل می‌شوند ناراحتیم اما خوشبختانه روند مثبت است و باهمدلی می‌توانیم سریع‌تر از این مشکلات عبور کنیم.

وی ادامه داد: یک سری باورهای نادرست باید به تدریج اصلاح شوند، این باورها زمانی می‌تواند موثر باشند که موانع تولید برداشته شود و بخش خصوصی به جایگاه اصلی خود برسد.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه سه سال جنگ اقتصادی و نابخردانه را پشت سر گذاشتیم گفت: بعداز مدت‌ها در سال 99 در سه ماهه سوم رشد اقتصادی در بخش نفتی و غیرنفتی مثبت بوده است و همچنین در 10 ماهه امسال میزان صادرات غیرنفتی به 32 میلیارد دلار رسید این اعداد در حالی است که در شرایط کرونا با مشکل جدی در بخش صادرات و واردات مواجه بودیم و در فروردین و اردیبهشت میزان صادرات 18 درصد کمتر از دوره مشابه در سال گذشته بوده است. همچنین واردات کاهش 15 درصدی داشت.