مدیر روابط عمومی سازمان بورس خبر داد:

چهار بورس کشور امروز تعطیل است

مدیر روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار از تعطیلی بازار سرمایه به دلیل برگزاری مراسم تشییع پیکر سردار شهید سلیمانی خبر داد و گفت: امروز هر چهار بورس تعطیل است. یاسر فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با بیان اینکه بازار سرمایه امروز تعطیل است، گفت: هیات دولت، برای استان تهران امروز را تعطیل اعلام کرده است و بازار سرمایه هم در راستای تسهیل حضور آحاد مردم امروز تعطیل است.

    

بانک مرکزی اعلام کرد؛

راه‌اندازی سرویس دریافت رمز پویا از طریق پیامک

با هدف تسهیل استفاده از رمزهای دوم پویا، از تاریخ سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ این امکان فراهم می‌شود تا مشتریان بانکی‌ در زمان انجام پرداخت‌ها و خریدهای اینترنتی، درخواست خود را برای دریافت پیامکی رمز پویا به بانک صادرکننده کارت خود ارسال کنند. به گزارش ایلنا، روابط عمومی بانک مرکزی به اطلاع می‌رساند با هدف تسهیل استفاده از رمزهای دوم پویا، از تاریخ سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ این امکان فراهم می‌شود تا مشتریان بانکی‌ در زمان انجام پرداخت‌ها و خریدهای اینترنتی، درخواست خود را برای دریافت پیامکی رمز پویا به بانک صادرکننده کارت خود ارسال کنند. لازم به ذکر است این طرح به صورت مرحله‌ای اجرا شده و در هر مرحله تعدادی از بانک‌ها و موسسات اعتباری تا پایان دی‌ماه جاری به طرح اضافه می‌شوند. در این طرح با اضافه شدن دکمه «درخواست رمز پویا» به درگاه‌های پرداخت اینترنتی و برنامک‌های پرداخت، این امکان فراهم می‌شود که مشتریان، رمز دوم پویای خود را از طریق پیامک دریافت کنند. با توجه به اینکه دریافت رمز پویا از طریق پیامک منوط به ارائه تائیدیه شماره تلفن همراه به بانک مربوطه می‌باشد، لازم است هموطنان گرامی برای اطلاع از نحوه ارائه این تأییدیه، ضمن ارتباط با مراکز تماس بانک خود و یا با مراجعه به شعب یا وب‌سایت بانک خود، اطلاعات لازم را در این خصوص بدست آورند.

    

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

نامگذاری پایانه مرزی مهران به نام سردار سلیمانی

به پاس رشادت‌ها و مجاهدت های سردار رشید و پرافتخار اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی، پایانه مرزی مهران به نام این شهید والامقام نامگذاری شد.  به گزارش ایلنا، عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که این اقدام به پیشنهاد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و با موافقت وزیر راه و شهرسازی انجام شده است، گفت: اگر امروز زمینه سفر میلیون‌ها نفر از محبان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و زائران و عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) به سهولت و در نهایت امنیت از قلمرو کشورمان به عتبات عالیات فراهم است، قطعا این امنیت، ثمره و حاصل مجاهدت‌، تلاش و از خودگذشتگی های سربازان دلاور و رشید نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. وی افزود: در همین راستا حداکثر توان حمل و نقلی کشور آماده ارائه خدمات مطلوب و مناسب و در شأن ملت شریف ایران وعاشقان و دلدادگان آن عزیز سفر کرده در اقصی نقاط کشور است.

    

در گفت‌وگو با ایلنا تشریح شد؛

پیش‌بینی قیمت نفت در ۲۰۲۰؛ با آغازی متفاوت

دورنمای کلی بازار نفت اینکه در ۶ ماه اول سال قیمت‌ها التهاب بیشتری خواهد داشت و سپس در تابستان که تقاضا کم می‌شود متوسط برنت از ۷۰ تا ۷۵ دلار خواهد بود. رضا مدیر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره تغییرات احتمالی قیمت در بازار نفت 2020 اظهار داشت: در صورت بروز هرگونه جنگ و تنازعی که خارج از حیطه نفت است و بیشتر به مسائل سیاسی برمی‌گردد، قیمت‌ها 5 تا 10 دلار بالا می‌رود، اما دورنمای کلی بازار می‌گوید که تغییری نخواهیم داشت.