خبرگزاری «ایلنا» از بازگشت رشته «سینما» به دفترچه انتخاب رشته کنکور خبر داد اما یادآور شد که هنوز خبری از رشته «مجسمه‌سازی» نیست.

چندی پیش و با انتشار دفترچه انتخاب رشته برگزیدگان کنکور گزارش‌هایی منتشر شد که خبر از حذف دو رشته سینما و مجسمه‌سازی از فهرست رشته‌های دانشگاه هنر دانشگاه تهران می‌داد. این موضوع بازتاب زیادی در پی‌داشت که منجر به واکنش برخی از مسئولین شد.

سعید سید احمدی زاویه، معاون آموزشی دانشگاه هنر توضیح داده بود که حذف دو رشته «مجسمه سازی» و «سینما» از دفترچه انتخاب رشته داوطلبان اشتباه بوده و این اشتباه سیستمی از سوی سازمان سنجش اتفاق افتاده است که به‌زودی در اصلاحیه دفترچه رفع خواهد شد.

علیرضا کریمیان، مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش نیز پیش‌تر اعلام کرده بود که کد رشته محل «سینما» در اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته درج شده است.

علی شمسی پور، سخنگوی وزارت علوم نیز با یادآوری روند متداول اصلاحیه دفترچه‌های انتخاب رشته آزمون‌های سراسری گفته بود که «اکنون سازمان سنجش در حال اصلاح دفترچه‌ها» است و رشته‌هایی که در فهرست رشته‌های دانشگاه هنر تهران نیستند «پس از بررسی» به فهرست رشته‌ها اضافه خواهند شد.

حالا و در پی این واکنش‌ها، امروز چهارشنبه، خبرگزاری ایلنا گزارش داده که رشته سینما دانشگاه هنر تهران در اصلاحات دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری به فهرست رشته‌های داخل دفترچه اضافه شد؛ در حالی که نامی از رشته مجسمه‌سازی در این اصلاحات دیده نمی‌شود.